پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

توصیه‌ های مهم رهبر انقلاب در مورد بحث‌ها پیرامون مسئله‌ی هسته‌ای:(نگذارید دو دستگی بشود)

توصیه‌ی مهم رهبر انقلاب در مورد بحث‌ها پیرامون مسئله‌ی هسته‌ای

«نگذارید دودستگی بشود»

پس از نهایی شدن متن تهیه شده در مذاکرات، تا کنون رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر و دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، در پاسخ به نامه‌ی رئیس جمهور درباره‌ی پایان مذاکرات و همچنین در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت درباره‌ی متن نهایی‌شده و اصولی که در ادامه‌ی مسیر، رعایت آنها ضروری است خطاب به مسئولین و مردم نکاتی را متذکر شدند. اما مهم‌ترین نظرات رهبر انقلاب، در دوره‌ی پس از پایان مذاکره چه بوده است؟
دریافت جدول: عکس | PDF
نگاهی به نظرات رهبر انقلاب درباره‌ی  متن تهیه شده در مذاکرات هسته‌ای
مطرح‌شده در ۳ سخنرانی و پاسخ به نامه‌ی رئیس‌جمهور
۱متن فراهم‌آمده در مسیر قانونی پیش‌بینی‌شده قرار گیرد۱۳۹۴/۰۴/۲۴
۲راه نقض عهدهای طرف مقابل بسته شود۱۳۹۴/۰۴/۲۴
۳چه متن تهیه‌شده در مذاکرات هسته‌ای تصویب بشود و چه نشود...
اجر دست‌اندرکاران این مذاکرات طولانی و نفس‌گیر محفوظ است
۱۳۹۴/۰۴/۲۷
۴چه متن تهیه‌شده در مذاکرات هسته‌ای تصویب بشود و چه نشود...
اجازه‌ی هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای از این متن داده نخواهد شد
۱۳۹۴/۰۴/۲۷
۵چه متن تهیه‌شده در مذاکرات هسته‌ای تصویب بشود و چه نشود...
ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید
۱۳۹۴/۰۴/۲۷
۶چه متن تهیه‌شده در مذاکرات هسته‌ای تصویب بشود و چه نشود...
سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد
۱۳۹۴/۰۴/۲۷
۷مبنای ایران برای ممنوعیت سلاح هسته‌ای فتوای شرعی است؛ نه حرف آمریکا و غیرآمریکا۱۳۹۴/۰۴/۲۷
۸تداوم غنی‌سازی، تحقیق‌وتوسعه و گردش صنعت هسته‌ای با امضای متن فعلی۱۳۹۴/۰۴/۲۷
۹اثبات اقتدار ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای
۱۰به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد، در همین مذاکرات بی‌صداقتی‌های متعدّد و مکرّر آنها در طول این زمان نشان داده شد۱۳۹۴/۰۴/۲۷
۱۱بین مردم نباید دودستگی به‌وجود بیاید. دشمن این را میخواهد.۱۳۹۴/۰۴/۲۷
۱۲نیت دشمن از مذاکرات و توافق این بود که وسیله‌ی نفوذ پیدا کند به داخل کشور،
ما راه نفوذ را بستیم و به‌طور قاطع خواهیم بست
۱۳۹۴/۰۵/۲۶
 
رهبر انقلاب پس از پایان مذاکرات تا کنون نسبت به دو هدف مهم در نقشه‌های استکبار علیه ملت ایران هشدار داده‌اند: «ایجاد اختلاف» و «نفوذ در داخل کشور». در این یادداشت مبانی و دلایل تأکید رهبر انقلاب بر مسئله‌ی «وحدت» و «پرهیز از اختلاف» در مسئله‌ی هسته‌ای مرور می‌شود. توصیه‌ای که در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز عید فطر شد: «[دشمنان] دنبال این هستند که بین مردم دودستگی ایجاد کنند؛ نگذارید دودستگی بشود.»
  
 
ادامه مطلب ...

طرح جامع امریکا برای مقابله با نیروی دریایی ایران

خبرگزاری فارس: طرح جامع آمریکا برای شکست نیروی دریایی‌ ایران/ سلاح‌های لیزری و موشک هل فایر، راه حل غلبه بر شناورهای ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی به قلم «زاخاری کک» سردبیر این نشریه نوشت: به نظر می‌رسد نیروی دریایی آمریکا با برنامه‌ای کم هزینه و جدید قصد مواجهه با ناوگان قایق‌های تندروی ایران را دارد.

به‌نوشته این نشریه، ایران به عنوان بخشی از دکترین دریایی نامتقارنش مجموعه‌ شناورهای تندروی تهاجمی (FIAC) و قایق‌های تندروی مجهز به موشک‌های هدایت شونده ضد کشتی را دارد. راهبرد ایران غلبه بر عملیات کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس با استفاده از شیوه حمله انبوه است.

بنابر این گزارش، تمامی شواهد نشان از این دارند که این راهبرد برای ایران بسیار کارآمد بوده به طوری که قبلا نیز در یک اندیشکده آمریکایی بدان اشاره شده بود.

در گزارش اندیشکده فوق آمده بود: «در یک رزمایش مشترک در سال 2002 تحت عنوان «چالش هزاره 2002» که به منظور سنجش آمادگی با کشور دشمن در خاورمیانه (ایران) برگزار شد نتایج فاجعه آمیزی برای آمریکا داشت به طوری‌که در جریان نبرد نامتقارن و نامنظم دریایی ده‌ها کشتی آمریکایی نابود شده و هزاران نفر کشته یا مجروح شدند. در جنگ نامتقارن بعدی در 14 سال بعد ایران همچنان می‌تواند اثرات مخربی را بر نیروهای آمریکا و متحدانش در خاورمیانه یگذارد.  

 نظریه تحلیلی: آمریکا به هر چیزی که مسلح یاشد مغز متفکر ایرانیان در صحنه نبرد و شرایط زمانی و مکانی نبرد و با تکیه بر قوای معنوی ایمان پیروز بلامنازع میدانهای  نبرد بوده و  میباشد و خواهد بود.یا علی مدد

ادامه مطلب ...

حمایت روسیه از دولت منطقی اسد

خبرگزاری فارس: روسیه از حمایت نظام مشروع اسد دست نمی‌کشد

نوفل نوفل» دبیرکل حزب معارض الطلیعه سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق درباره بیانیه طرح صلح شورای امنیت اظهار داشت: طرح‌هایی که برای حل پرونده سوریه ارائه می‌شود، برخاسته از آگاهی کافی از ماهیت پرونده این کشور نیست.

اردوغان دشمنان ترکیه را تهدید کرد

خبرگزاری فارس: «اردوغان» دشمنان ترکیه را تهدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، هر کس با تکیه به نیروهای خارجی،به وحدت دولت و ملت ترکیه تعدی کند، واکنشی که لایق آن است را خواهد دید.

وی در اشاره به سازمانهایی نظیر پ‌ک‌ک که علیه امنیت ترکیه اقدام می‌کنند، در مراسم معارفه «خلوصی أقار» فرماندهی جدید ستاد مشترک ارتش ترکیه گفت: کشور وارد مرحله‌ای شده است که نیروهای مسلح باید در کنار سایر موسسات و نهادهای دولتی، همواره هوشیار و بیدار باشند و علیه کلیه نیروهای داخلی و خارجی که ترکیه و وحدت ملت آن را نشانه گرفته‌اند، اقدام کنند.

اردوغان با تاکید بر ضرورت مبارزه با نیروهای موازی،گفت که دولت ترکیه اجازه نمی‌دهد که رژیم‌های موازی در داخل کشور ایجاد شوند.

این در حالی است که در پی شکسته شدن آتش‌بس میان پ‌ک‌ک و آنکارا، پس از انفجار «سوروچ»، دست‌کم 35 نیروی امنیتی ترکیه و 12 شهروند در حملات و عملیات‌های پ‌ک‌ک‌ کشته شده‌اند و در عملیات‌های ارتش ترکیه علیه پ‌ک‌ک، دست‌کم 390 نفر از آنها کشته و بیش از 400 عضو این گروه زخمی شده‌اند که حال 150 نفر از آنها وخیم گزارش می‌شود.

حکمتهایی از نهج البلاغه

حکمت های نهج البلاغه

حکمت 1 :

در فتنه ها چونان شتر دوساله باش ؛ نه پشتی دارد که سواری دهد و نه پستانی تا او را بدوشند .


حکمت 2 :

آن که جان را با طمع ورزی بپوشاند ،‌خود را پست کرده و آن که راز سختی های خود را آشکار سازد ،‌خود را خوار کرده و آن که زبان را بر خود حاکم کند ،‌ خود را بی رازش کرده است .


حکمت  4 :

ناتوانی ، آفت است ؛ شکیبایی ،‌شجاعت است ؛ زُهد ،‌ثروت است ؛ پرهیز کاری ، سپر نگهدارنده است و چه همنشین خوبی است راضی بودن و خرسندی .


حکمت 9 :

چون دنیا به کسی روی آورد ،‌ نیکی های دیگران را به او می دهد و چون از او روی برگرداند ، خوبی های او را نیز می گیرد .


حکمت 10 :

با مردم آنگونه معاشرت کنید که اگر مُردید ، بر شما اشک ریزند و اگر زنده ماندید ، با اشتیاق سوی شما آیند .


حکمت 11 :

اگر بر دشمنت دست یافتی ، بخشیدن او را شکرانه ی پیروزی قرار ده .


حکمت 12 :

ناتوان ترین مردم کسی است که در دوست یابی ناتوان است و از او ناتوان تر آن که دوستان خود را از دست بدهد .


حکمت 13 :

چون نشانه های نعمت پروردگار آشکار شد ، با ناسپاسی نعمت ها را از خود دور نسازید .

امیر کویت پادشاه عربستان

کویت و عربستان؛ حرکت به سمت همگرایی یا واگرایی

خبرگزاری تسنیم: بالا گرفتن اختلافات میان کویت و عربستان بر سر میادین نفتی و گازی مشترک در مرزهای دو کشور، روابط این دو را وارد ابعاد جدیدی کرده است. 

ادامه مطلب ...

نیروهای مسلح ایران با هوشیاری کامل تحرکات منطقه را زیر نظر دارند

فرمانده نیروی زمینی ارتش: نیروهای مسلح ایران با هوشیاری کامل تحرکات منطقه را زیر نظر دارند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رویدادهای منطقه خاورمیانه، گفت: تمام تحرکات در اطراف مرزهای میهن اسلامی و منطقه را به خوبی زیر نظرداریم.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در شهرستان ساوجبلاغ البرز، افزود: فرزندان شجاع ایران اسلامی در ارتش و سایر نیروهای مسلح با هوشیاری کامل، تمام تحرکات بدخواهان را زیر نظرو کنترل دارند.

وی ادامه داد: درصورت مشاهده کوچکترین اقدامی علیه امنیت کشورمان با اقتدار کامل وارد خواهیم شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بین نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران ، وحدت و انسجام کامل وجود دارد واگر کوچکترین خطایی از دشمن سرزند، پاسخ کوبنده دریافت خواهد کرد.

سرتیپ پوردستان با بیان اینکه دشمنان اقتدار نیروهای مسلح و ملت ایران را به خوبی می شناسند و هشت سال جنگ تحمیلی گواهی براین مدعاست، گفت: امروز دشمنان به طور مستقیم وارد جنگ با ایران نمی شوند بلکه به شیوه حمایت از گروه های تکفیری و تقویت تروریست ها در منطقه برای مقابله با نفوذ ایران اسلامی در منطقه روی آورده اند.

وی اظهار کرد: ارتش اسلام در هشت سال دفاع مقدس به رغم تحریم های دشمنان با تبعیت از فرامین امام راحل (ره ) به خوبی در جبهه های جنگ نقش آفرینی کرد و اکنون نیز در زمینه تولید تجهیزات و فناوری نظامی به موفقیت های بزرگی دست یافته است.

پوردستان، شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه را نتیجه مقاومت ملت ایران در برابر ابرقدرت های جهان دانست و افزود: تا زمانی که روحیه استکبار ستیزی در بین ملت ایران باشد هیچ ابرقدرتی توان مقابله با این ملت را ندارد