پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

چگونه بر دشواری ابراز عشق به همسر غلبه کنیم؟


شما چطور به همسرتان نشان می دهید که او را دوست دارید؟ آیا این احساس را به راحتی به همسرتان بیان می کنید یا جزء کسانی هستید که در ابراز احساسات به همسرشان با لکنت مواجه می شوند؟

راحله فلاح-بخش خانواده ی تبیان

چگونه بر دشواری ابراز عشق به همسر غلبه کنیم؟

اکسیر عشق

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که می گوید «آغاز کردن یک رابطه کار چندان سختی نیست، چیزی که سخت است نگه داشتن آن رابطه است». مصداق واقعی این جمله را می شود در ازدواج دید. برای اینکه یک ازدواج در پیچ و خم های زندگی دوام بیاورد اسباب و وسائط زیادی لازم هستند که یکی از مهم ترین و اساسی ترین آنها عشق بین زن و شوهر است. اما خود عشق هم برای دوام آوردن، نیاز به چیزی دارد به اسم «ابراز شدن»، کاری که انجام آن برای خیلی از زن یا شوهرها چندان آسان هم نیست.

  ادامه مطلب ...

پیام مقاممعظم رهبری در پی جاری شدن سیل در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل


پیام در پی جاری شدن سیل در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل

در پی جاری شدن سیل در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم‌میهنان منجر شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی ضمن تسلیت این حادثه‌ی مصیبت‌بار تأکید کردند: وظیفه‌ی فوری مسئولان ذی‌ربط، کمک به آسیب‌دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
 

بسمه­‌تعالی

حادثه سیل در استانهای آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم‌میهنان عزیز و خسارتهای سنگین مالی انجامید، حادثه‌ئی دردناک و مصیبت‌بار است. اینجانب با تأثر و اندوه، به داغداران و مصیبت‌زدگان عرض تسلیت و همدردی میکنم و صبر و آرامش قلبی آنان را از خداوند مسألت مینمایم و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان می‌طلبم. وظیفه فوری مسئولان ذیربط، کمک به آسیب دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است. لازم است هیچ تأخیر و سستی در ادای این وظیفه نشود. و امیدوارم خداوند لطف و تفضل و کمک خود را شامل حال مصیبت‌دیدگان و کمک‌کاران فرماید.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۶ فروردین ۹۶  

همه تفاوت‌های نمونه واقعی و ماک آپ «جنگنده قاهر»

قاهر 313

در مدل اولیه قاهر، یک موتور در نظر گرفته شده بود اما در مدل جدید دو موتور به کار گرفته شده و شکل ظاهری خروجی دو موتور جنگنده جدید نیز حکایت از آن دارد که می توان از موتور بومی «اوج» برای آن بهره برد.

طراحی و ساخت جنگنده قاهر بدون هیچ شکی یکی از پر سر و صداترین برنامه های دفاعی جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید که اولین بار از پیش نمونه آن در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ رونمایی شد. از آن تاریخ تا به امروز بحث های بسیار زیادی چه در بین کارشناسان و چه علاقمندان به هوانوردی شکل گرفته و بسیاری نیز قاهر را صرفا یک ماکت و طرحی تبلیغاتی و محکوم به شکست قلمداد کردند؛ بویژه آنکه نوع طراحی و شکل ظاهری طرح اولیه قاهر نیز که در ابتدا رونمایی شد، با نمونه های مرسوم در دنیا تفاوت های فاحشی داشت.

آذر ماه سال ۱۳۹۳، منوچهر منطقی رییس وقت سازمان صنایع هوایی در گفتگو با مشرق درباره طرح قاهر این گونه گفت: "آنچه که قبلا رونمایی شده بود، طراحی مفهومی این جنگنده بود و در حال حاضر نیز این طرح ادامه داشته و در حال گذراندن تست های آزمایشی خود می باشد. "

 

ادامه مطلب ...

تعطیلی 4 ساعته فرودگاه‌های استان تهران در روز ارتش

هواپیمایی

به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری‌، رضا جعفرزاده اظهار داشت: به‌منظور حفظ ایمنی همه پروازهای غیر نظامی در فرودگاه‌های واقع در TMA تهران (فرودگاه‌های، امام‌خمینی (ره)، مهرآباد و پیام) از ساعت 7:30 تا 11:30 روز 29‌ فروردین هیچ پروازی اعم از باری و مسافری انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه هوانوردی (Notam) مبنی بر محدودیت‌های پروازی اعمال شده‌ گفت: همچنین دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، اطلاع رسانی به موقع به همه مسافران و انجام هماهنگی های لازم با فرودگاه‌های مربوطه تاکید کرده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه در مدت مذکور، مسافران از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند افزود: مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند برای پروازهای داخلی با شماره تلفن 199 و برای پروازهای خارجی با شماره تلفن 09633 تماس بگیرند.