پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

پسرانی که ما را یاد پدرانشان می اندازند

انتصاب فرزند شهید ستاری به سمت معاون رئیس جمهور، دومین حضور نسل جدید فرزندان شهید در مدیریت کشور بود.

به گزارش مجله مهر، دکتر حسن روحانی، دیروز معاون علمی فناوری رئیس جمهور را منصوب کرد. حکم روحانی برای دکتر «سورنا ستاری» البته یک حاشیه جالب هم داشت و آن، نام خانوادگی آشنای او بود. سورنا ستاری، فرزند شهید سرلشگر «منصور ستاری» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که دی ماه سال 1373 و در سانحه هوایی به همراه جمعی از فرماندهان بلندپایه نیروی هوایی ارتش، به شهادت رسید.

البته فرزند شهید ستاری که اکنون به سمت معاونت رئیس جمهور برگزیده شده است، قبل از این و در سال 1384 هم به مدت یک سال مدیرعاملی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت را در کارنامه دارد.

دکتر ستاری،مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و هم اکنون استادیار این دانشگاه است. ضمن این که ریاست پژوهشگاه صنعت نفت هم از جمله سوابق اوست. ستاری تا به حال 2 اختراع هم به ثبت رسانده و 14 عنوان کتاب را هم تالیف کرده است.
پسرانی که ما را یاد پدرانشان می اندازند
دکتر سورنا ستاری                                             شهید سرلشکر منصور ستاری
معاون علمی فناوری رئیس جمهور                      فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران


اما حضور سورنا ستاری، اولین حضور نسل جدید فرزندان شهید در مدیریت کشور نبود. خردادماه امسال و در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هم فرزند یکی دیگر از شهدای جمهوری اسلامی، با رای مردم تهران به عضویت شورای شهر تهران درآمد. «محمدمهدی تندگویان» که با لیست ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کرده بود، توانست با کسب 154 هزار و 921 رای، به عنوان پانزدهمین منتخب مردم تهران، وارد ساختمان خیابان بهشت شود.

پسرانی که ما را یاد پدرانشان می اندازند
   مهندس محمدمهدی تندگویان                              شهید مهندس محمدجواد تندگویان
عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران                        وزیر نفت ایران در کابینه شهید رجایی 


البته حضور فرزندان چهره های شهید جمهوری اسلامی در سمت های اجرایی و مدیریتی پیش از این هم سابقه داشته است. حضور دکتر «علی مطهری» و دکتر «محمدمهدی مفتح» به مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق حضور فرزندان شهدای شناخته شده در مناصب سیاسی در ایران است

رده ارتش ج.ا.ا ایران در جهان.

رده بندی قویترین ارتش های جهان:

پایگاه نظامی گلوبال فایر پاور در جدیدترین رده بندی خود از قوی ترین ارتش های جهان، ارتش ایران را در رتبه 16 قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین به نقل از دنیا الوطن فلسطین، ایران در حالی رتبه شانزدهمین ارتش قدرتمند دنیا را کسب کرد که ارتش های آمریکا، روسیه و چین رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
تعداد نیروهای نظامی، ابزارهای جنگی و بودجه نظامی معیار این رتبه بندی پایگاه گلوبال فایر پاور بوده است.
ارتش مصر نیز با 468 هزار نیرو،4487 تانک، 9646 خودروی زرهی، 8 ناو جنگی، 863 جنگنده، 200 بالگرد و بودجه 4 میلیارد دلاری در سال در رده 13 و به عنوان قدرتمند ترین ارتش عربی و آفریقایی معرفی شد.
عربستان سعودی با 233 هزار نیرو و 977 جنگنده و 46 میلیارد دلار بودجه سرانه در رده 27 جهان و در رتبه دوم کشورهای عربی قرار دارد. ارتش ایران در حالی در رتبه 16 جهان قرار گرفت که بالاتر از کشورهایی نظیر کانادا، مکزیک، استرالیا، کره شمالی، اسپانیا، آرژانتین و صربستان قرار دارد.
545 هزار نیروی فعال نظامی، 2895 تانک، 1500 خودروی زرهی، 1858 جنگنده، 800 بالگرد، 9 ناو جنگی و 10 میلیارد دلار بودجه سرانه، بخشی از قدرت نظامی ارتش ایران معرفی شده است. مشخص نیست که آیا توانایی نظامی سایر نیروهای مسلح ایران از جمله سپاه پاسداران و بسیج در این رتبه بندی لحاظ شده یا خیر.

در این فهرست هند، انگلستان، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، برزیل، ترکیه و پاکستان در رتبه های چهارم تا دوازدهم قدرتمند ترین ارتش های جهان قرار گرفته اند.

ملاحظه : در حوزه سیاست یک گونه قدرت است که مبتنی تعداد ونوع تجهیزات است از این منظر و با نگاه خوشبینانه رده بندی آنان را بپذیریم رده بندی اختصاص یافته ارتش ایران باز جای خوشحالی و مسرت است ولی گونه دیگر قدرت در ادبیات دینی تعریف شده است که به آن قوت می گویند که آن مبتنی بر میزان استحکام وانسجام  سازمانی و ایمان های افراد  استوار است  .ارتش ایران امروزه در این حوزه سرآمد همه ارتشیان جهان است آنچه یک ارتش  را دارای مزیت برتر ساز  تسبت به ارش های دیگر می کند  امکان قوت  است نه قدرت.

شهید بابایی به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

سال 61 شهید بابایى را گذاشتیم فرمانده پایگاه هشتم شکارى اصفهان. درجه‌ى  این جوان حزب‌اللهى سرگردى بود، که او را به سرهنگ تمامى ارتقاء دادیم.  آن‌وقت آخرین درجه‌ى ما سرهنگ تمامى بود.مرحوم بابایى سرش را مى‌تراشید و  ریش مى‌گذاشت. بنا بود او این پایگاه را اداره کند. کار سختى بود. 

آمریکا در سرازیری پیچ بسیار خطرناک اقتصاد

 

اوباما در سرازیری پیچ بسیار خطرناک اقتصادی/

14
تعطیلی دولت امریکا

 

- اوضاع نا به سامان اقتصادی ، کسری بودجه دولت فدرال ، چالش ها و رقابت های حزبی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در قالب منازعات سیاسی و حزبی و تعطیلی بخشی از دولت نشان می دهد که اوباما در بدترین شرایط خود در طول دوران ریاست جمهوری اش قرار گرفته است.

ادامه مطلب ...

دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم

به ظن غربی ها تحریم در ایران جواب داده و یکی از پیامدهای آن انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران بوده است گام بعدی فشار بر ایران را تقویت دیپلماسی هسته ای می دانند که بتواند از این طریق انشقاق و دو دستگی در بین ملت ایران را رقم بزنند و  و دولت محترم در انجام وظایف با چالش مواجه سازند و براساس تحلیل آنان چنانچه این هدف آن را تحقق یابد. زمینه برای اقدام نظامی علیه ایران فراهم می شود. بنابراین چند نکته لازم است:

1-    آمریکا دیپلماسی عمومی و هسته ای را تکمیل فشار بر ایران می دانند نه بر قرار و ارتباط منطقی که یک بازی برد- برد را برای طرفین به دنبال  داشته باشد. و از نظر ما  آمریکا  همچنان شیطان بزرگ است دست دادن با شیطان از ملاحظات ویژه ای بر خودار است

2-    دولت تدبیر و امید با درک درست حوادث منطقه راهبرد صحیح در توسعه روابط با آمریکا اتخاذ کردند و تاکنون هوشمندانه عمل کرده و عملکرد آنان که قابل تقدیر است.

هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم/ از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می‌کنیم/یرخورد ایران قاطع و سخت خواهد بود.

فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان ارتش:

هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم/ از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می‌کنیم/ برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک فرمودند: ما از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می‌کنیم و به تلاش دیپلماسی اهمیت می‌دهیم و از آنچه در سفر اخیر بود، حمایت می‌کنیم؛ البته برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود.

خبرگزاری فارس: هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم/ از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می‌کنیم/ برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود-------------------------------
ادامه مطلب ...

«مناجات ناشنوایان»؛ غزلی از آیت‌الله خامنه‌ای

 دریافت با اندازه اصلی

متن این شعر و تصویر دستخط آیت‌الله خامنه‌ای را می توانید در پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب (khamenei.ir) مشاهده نمایید.

20 جمله کلیدی رهبر انقلاب درباره «دفاع مقدس»

 

20 جمله کلیدی رهبر انقلاب درباره «دفاع مقدس»

۲۰ جمله کلیدی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون موضوع «دفاع مقدس» 

* جنگ به وسیله‌ى مردم اداره شد. هم ارتش و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و هم نیروهاى گوناگون، متکى به مردم بودند؛ به ایمان مردم، به عشق مردم، به صفاى مردم. ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
 
* جنگ هشت ساله، ما را قوى‌تر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمیشدند، در بین ملت بروز نمیکردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانه‌ى مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمیکرد. ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
 
ادامه مطلب ...

خدا را چقدر باور داری؟؟؟

داستان درباره ی یک کوهنورد است که می خواست از بلندترین کوه ها بالا برود.او پس از سال ها آماده سازی٬ماجراجویی خود را آغاز کرد.

ولی از آنجا که افتخار کار را فقط برای خود می خواست تصمیم گرفت به تنهایی از کوه بالا برود.شب٬بلندی های کوه را در برگرفته بود و مرد هیچ چیز را نمی دید.همه چیز سیاه بود اصلا دید نداشت.ابر روی ماه و ستاره ها را پوشانده بود.

همان طور که از کوه بالا می رفت پایش لیز خورد.در حالی که به سرعت سقوط می کرد از کوه پرت شد.در حال سقوط فقط لکه های سیاهی مقابل چشمانش می دید و احساس وحشتناک مگیده شدن به وسیله ی جاذبه٬او را در خود می گرفت.

همچنان سقوط می کرد٬در آن لحظات تمام رویداد های خوب و بد زندگیش به یادش آمد.اکنون فکر می کرد مرگ چقدر به وی نزدیک است.ناگهان احساس کرد طناب دور کمرش محکم شد و در میان آسمان معلق ماند.در این لحظه سکون٬چاره ای برایش نماند جز آنکه فریاد بزند خدایا کمکم کن!!!!

ناگهان صدای پرطنینی از آسمان شنیده شد:

چه می خواهی؟

- ای خدا نجاتم بده!

واقعا باور داری که می توانم نجاتت دهم؟

- البته که باور دارم!

اگر باور داری طنابی که به دور کمرت بسته است پاره کن!

یک لحظه سکوت...و مرد تصمیم گرفت با تمام نیرو طناب را بچسبد.

گروه نجات می گویند که روز بعد یک کوهنورد یخ زده را مرده پیدا کردند.بدنش از طناب آویزان بود و با دست هایش مجکم طناب را گرفته بود در حالی که او فقط یک متر از زمین فاصله داشت!