پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

فال امروز از دیوان حافظ:

فال امروز از دیوان حافظ:
انشاءالله که هیچ گزندی به تو نمیرسد و همیشه در کمال صحت و سلامت خواهی بود و بدان که خوشبختی و سلامت را همیشه باید از طبیب طبیبان خواست.

NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟(موبایل شما کیف پول شما)

 موبایل شما کیف پول شما می شود؛

NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟

امروز شما را با نحوه استفاده از NFC آشنامی کنیم. تکنولوژی که نه تنها می تواند موبایل شما را به کیف پول الکترونیکی تبدیل کند بلکه قابلیت های دیگری هم به آن خواهد افزود.
 امروزه تعداد گوشی‌هایی که از تراشه NFC استفاده می‌کنند و این سامانه را پشتیبانی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. (به طور مثال گوشی های هوشمند جدید) با استفاده از این تراشه اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می‌شود. البته اگر گوشی شما جدید نیست، این تراشه را می توان خرید و بر روی باتری گوشی چسباند تا با ساده ترین گوشی هم این تکنولوژی در دسترس شما باشد.
مهم‌ترین کاربرد NFC، پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند است. برای این منظور، کاربر اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید، گوشی را به دستگاه NFC ‌خوان نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود. بیشتر معاملات نیاز به تصدیق ندارند ولی در برخی موارد ممکن است فروشندگان در خواست تایید هویت کنند.
چگونه کار می کند؟

برای اینکه تلفن هوشمند شما بتواند با دستگاه‌های دارای NFC ارتباط برقرار کند، بایستی از چیپ NFC برخوردار باشد. تکنولوژی NFC بر اساس "شناسایی فرکانس رادیویی" (RFID) ساخته شده که به یک گجت امکان می‌دهد تا به گجتی دیگر امواج رادیویی ارسال کند و پس از شناسایی یکدیگر، عملیات مشخصی بین آنها انجام شود.

ادامه مطلب ...

کارکنان فیسبوک کلمه عبور همه را دارند

کارکنان فیسبوک کلمه عبور همه را دارند

 یکی از کارکنان سابق کمپانی فیس‌بوک می‌گوید کارکنان این کمپانی ابَرپسوردی در اختیار دارند که با آن می‌توانند به اکانت‌های همه کاربران این شبکه اجتماعی وارد شوند. صحت این ادعا فیس‌بوک را با چالش تازه‌ای روبرو می‌کند.

یکی از کارکنان سابق کمپانی فیس‌بوک می‌گوید کارکنان این کمپانی ابَرپسوردی در اختیار دارند که با آن می‌توانند به اکانت‌های همه کاربران این شبکه اجتماعی وارد شوند. صحت این ادعا فیس‌بوک را با چالش تازه‌ای روبرو می‌کند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، سخنرانی‌نگار مارک زاکربرگ٬بنیان‌گذار فیس‌بوک٬که پس از پنج سال کار در این کمپانی در سال ۲۰۱۰از سمت خود استعفا داد٬به کاربران این شبکه اجتماعی در سراسر جهان هشدار داد که باید مراقب به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی خود در فیس‌بوک باشند٬چون فیس‌بوک می‌تواند به سادگی به تمام اطلاعات موجود روی پروفایل آنها دست پیدا کند.

کاترین لوسه در گفت‌وگو با روزنامه گاردین گفت در شرایط کنونی که افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره جاسوسی‌های دیجیتال آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) نگرانی‌های گسترده‌ای درباره دسترسی دولت‌ها به اطلاعات خصوصی در میان کاربران اینترنت در سراسر جهان پدید آورده٬کاربران باید بدانند که کارکنان فیس‌بوک به پسورد و اطلاعات خصوصی همه آنها دسترسی دارند.
ادامه مطلب ...

پیامدهای دردناک اضطراب

پیامدهای دردناک اضطراب


گاهی عده ای معتقدند : نشانه های اضطراب ناگهانی آنها جزیی و کم اهمیت است. آنها معتقدند که اضطراب ناشی از ایستادن در صف یا فروشگاه ، مخالفت کردن با همسر و یا سخنرانی در حضور جمع ، نمی تواند آن قدرها خطرناک باشد.....


پیامدهای دردناک اضطراب

عجیب است که میلیونها انسانی که از اختلال اضطراب رنج می برند معتقدند : نشانه های اضطراب ناگهانی آنها جزیی و کم اهمیت است. آنها معتقدند که اضطراب ناشی از ایستادن در صف یا فروشگاه ، مخالفت کردن با همسر و یا سخنرانی در حضور جمع ، نمی تواند آن قدرها خطرناک باشد.

این افراد معتقدند که جسم آنها نباید در برابر این نشانه ها واکنشی نشان دهد و آنها را از زندگی معمولی دور کند.

 با این حال باید بگوییم که اضطراب و اختلال وحشت زدگی یکی از واقعیات زندگی ماست ؛ که ما در این مقاله برآنیم شما کاربران گرامی را تا حدی با آن آشنا نمائیم .

البته شایان ذکر است که این مسئله از واقعیات زندگی ماست ، ولی مطمئنا راهی برای رهائی وجود دارد.

 رابطه‌ی استرس با بیماری‌های جسمی

فوبیا و سایر اختلالات اضطرابی ، اشخاص را از زندگی طبیعی محروم می کند. در مناسبات شخص دخالت کرده، راه را برای بیماری های شدیدتر هموار می سازد.

با خواندن موارد زیر و با علامت گذاری آنها می توانید از اضطراب داشتن و نداشتن خود مطمئن شوید:

1-  با آنکه شب را خوب می خوابم اغلب احساس خستگی می کنم.

2- اغلب شبها بی خواب می شوم.

3- بدون دلیل کمردرد پیدا می کنم.

4- به خاطر سوء هاضمه، اسهال یا سردرد اغلب نمی توانم کارهایم را آن طور که مایلم انجام دهم.

اگر به عبارات فوق جواب آری داده اید ممکن است در مرحله آغازین اختلال اضطراب باشید.

 

ادامه مطلب ...

خدیجه سلام‌الله‌علیها؛ همسنگری باوفا

خدیجه سلام‌الله‌علیها؛ همسنگری باوفا

خدیجه سلام‌الله‌علیها؛ همسنگری باوفا

آیا هیچ همسری را تاب آن هست که چون «خدیجه» دعوت تاریخی پیامبرخدا را از سویدای جان و با ایمانی نیرومند بدون ذرّه‌ای تردید در صدق پیامش، بپذیرد و به استقبالش رود، بعید است که چنین باشد! او بانویی یگانه است.

ارزش و تاکید نماز اول وقت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب.

رهبر معظم انقلاب:

به هیچ بهانه‌ای نماز اول وقت را از دست ندهید!

توجه به نماز، اهتمام به نماز، خیلى تأثیر دارد. نماز را با توجه خواندن، اول وقت خواندن، با حضور قلب خواندن، با تمرکز خواندن، خیلى خیلى اثر دارد.
  پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ایام ماه مبارک رمضان، به صورت روزانه توصیه‌های کاربردی رهبر انقلاب درباره نماز، قرآن و نهج البلاغه که در بیاناتشان به آن پرداخته‌اند را به ترتیب در سه دهه ایام ماه مبارک رمضان منتشر می‌کند.

 
*** دل را به خدا پیوند بزنید. راهش هم در شرع مقدس باز است؛ یک کار رمزآلود پیچیده‌اى نیست. شما قله‌ى کوه را از پائین نگاه می‌کنید، مى‌بینید کسانى آنجا هستند؛ اینجور نیست که تصور کنید اینها بال زدند رفتند آنجا؛ نه، اینها از همین مسیرى که جلوى پاى شماست، جلو رفتند و به آنجا رسیدند. دچار توهم نشویم، خیال نکنیم که با یک نوع حرکت غیرعادى و غیرمعمولى میتوان به آن قله‌ها رسید؛ نه، آنهائى که در آن قله‌ها مشاهده می‌کنید، از همین راهها عبور کردند. این راهها چیست؟ در درجه‌ى اول، ترک گناه. گفتنش آسان است، عملش سخت است؛ اما ناگزیر است. دروغ نگفتن، خیانت نکردن، از لغزشهاى گوناگون جنسى و شهوانى پرهیز کردن، از گناهان پرهیز کردن؛ قدمِ مهمترینش این است. بعد از ترک گناه، انجام واجبات، و از همه‌ى واجبات مهمتر، نماز است. «و اعلم انّ کلّ شى‌ء من عملک تبع لصلاتک»؛ همه‌ى کار انسان تابع نماز است. نماز را به وقت بخوانید، با توجه و با حضور قلب بخوانید. ۱۳۸۹/۰۵/۳۱


*** مؤمن هیچ کار خیرى را هم از روى خجالت و حیا ترک نمى‌کند. به بعضیها مى‌گویند: آقا! چرا فلان جا نماز یا نافله یا نماز اوّل وقتتان را نخواندید؟ مى‌گویند خجالت کشیدیم! نه؛ از روى حیا، هیچ کار نیکى را ترک نکنید. خواهند گفت متظاهر است؟ بگویند. خواهند گفت خودشیرینى مى‌کند؟ بگویند. اگر حرفى حقّ است و اگر کارى خوب است، آن را به‌خاطر ملاحظه دیگران ترک نکنید. ۱۳۷۸/۰۵/۰۸


*** کار کردن در یک کارگاه علمى، کارگاه آموزشى، مرکز تحقیقات، فلان کلاس درس و فلان دانشگاه، هیچ منافاتى با این ندارد که انسان نمازش را اول وقت، با توجه و با احساس حضور در مقابل خداوند بجا آورد. این، دل شما را شستشو میدهد. شماها جوانید و دلهاى شما نورانى است. ۱۳۸۵/۰۶/۲۵


*** در محیط دانشجویىِ جوان، پرداختن به معارف دینى، پرداختن به الگوهاى دینى، توسلات به پروردگار، توسلات به ائمه (علیهم السلام)، خواندن دعاى عرفه، برگزارى مراسم اعتکاف و خواندن نماز جماعت، بسیار خوب است. البته این را هم عرض بکنم؛ در مراسم مذهبى به روح مراسم توجه کنید؛ فقط صورت سازى نباشد؛ انسان شعرى بخواند، اشکى بگیرد یا بریزد. روح دعا و نماز عبارت است از ارتباط با خدا، آشنا شدن با خدا، بهره بردن از معنویت، پاکیزه کردن و پیراستن روح، و پالایش کردن ذهن از وسوسه ها. نماز را با توجه و اول وقت بخوانید. تحجر بد است؛ فکر نکردن در لایه هاى زیرین ظواهر، عیب بزرگى است؛ مواظب باشید به این عیب دچار نشوید. ۱۳۸۴/۰۲/۱۹


*** شما می‌توانید خودتان را متوجه به معانى مترقى و متعالى معنوى کنید؛ این را براى خودتان در نظر بگیرید. توجه به نماز، اهتمام به نماز، خیلى تأثیر دارد. نماز را با توجه خواندن، اول وقت خواندن، با حضور قلب خواندن، با تمرکز خواندن، خیلى خیلى اثر دارد. ۱۳۹۱/۰۷/۱۲

نقل و انتقالات تیم استقلال تهران در سال جاری

تیم بازیکنان ورودی به تیم بازیکنان خروجی از تیم
استقلال تهران مهدی نظری - جمشیدیان - محمد قاضی- عابدینی - پژمان نوری - نیکبخت واحدی - آندرانیک تیموریان - گوران لاوره - جاجا اشجاری - حمودی - بائو - کیانوش رحمتی - ایمان موسوی - ویسنته آرزه - محمدرضایی - فرزاد حاتمی - طهماسیان - مجتبی جباری

عکسی از سید حسن نصر الله در کنار خانواده.

سید حسن نصرالله در این تصویر در کنار "مهدیه صفی الدین" و "سید عبدالکریم" مادر و پدر و 3 برادراش حضور دارد.

گزارش تکان دهنده سازمان ملل در خصوص منافقین.

خبرگزاری رویترز (Reuters) در خبری نوشت:« فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق رهبران سازمان مجاهدین خلق[گروهک تروریستی منافقین] را به نقض حقوق بشر متهم نمود»

 

در این گزارش آمده است:« شکایات زیادی از اردوگاه مجاهدین خلق[گروهک تروریستی منافقین] در مورد نقض آشکار حقوق بشر توسط رهبران این سازمان به دست او رسیده است. گزارشات روزانه از اردوگاه "حریه" حاکی از آن است که زندگی خصوصی ساکنان آن به شدت کنترل می شود.»

 

به گزارش رویترز مارتین کوبلر،  فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق گفته است تعداد قابل توجهی از ساکنان کمپ حریه  گفته اند که اجازه خروج از این کمپ یا تماس با خانواده هایشان را ندارند.آن ها گفته اند که حتی اجازه ملاقات با اعضای خانواده خود که در داخل اردوگاه مستقر هستند را نیز ندارند.