پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

عصر امروز؛ تشییع شهدای غواص و خط شکن

Image result for ‫تشییع شهدای غواص‬‎

Image result for ‫تشییع شهدای غواص‬‎

پیکر مطهر ۱۷۵ شهید غواص و ۹۵ شهید خط شکن و رزمنده دوران دفاع مقدس از ساعت ۱۶ امروز از میدان بهارستان به سوی معراج شهدا تشییع می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پلیس راهنمایی و رانندگی از ساعت 15، محدودیت تردد برای مسیرهای منتهی به میدان بهارستان اجرا می کند.

دیشب هم مراسم وداع با شهدای غواص، خط شکن و رزمنده دفاع مقدس در دانشگاه تهران برگزار شد.

آنچه iOS 9 درباره آینده آیفون و آیپد می‌گوید

سرانجام در هفته گذشته، اپل از به‌روز‌رسانی مهم آینده آیفون و آیپد، یعنی iOS 9 رونمایی کرد تا کاربران و به ویژه توسعه دهندگان نرم افزارهای این پلتفرم با تغییرات پیش روی آشنا شوند؛ تغییراتی که بنیادین نیستند، ولی می‌توانند تجربه بهتری را به همراه داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، هدف اصلی اپل از به روز رسانی پلتفرم آیفون و آیپد که در سپتامبر سال جاری (شهریور ماه) عرضه می شود، پایداری بیشتر و استفاده ساده تر آن، در کنار افزون برخی ویژگی های کلیدی و جبران نقاط ضعف آن در مقابل اندروید بوده است.

در کنار اینها iOS 9 زمینه ای ‌فراهم کرده ‌که می توان برخی ویژگی های جدید محتمل در آینده آیفون و آیپد را در آن دید. بر همین اساس، بیزینس اینسایدر نظریات توسعه دهندگان نرم افزارهای iOS را درباره آینده این پلتفرم را کسب کرده است که در مجموع به موارد زیر به عنوان مهم ترین مشخصات محتمل آینده آن اشاره کرده اند.

آنچه iOS 9 درباره آینده آیفون و آیپد میگوید

1- قابلیت تقسیم صفحه دستاورد بزرگی برای آیپد است

به نظر می رسد توسعه دهندگان از این تغییر هیجان زده شده اند و می توان آن را برای آینده اپل مهم دانست. در صورتی که اپل قصد داشته باشد، آیپدها بزرگتری را در آینده روانه بازار کند، این ویژگی می تواند برای آن بسیار حیاتی باشد.

2- اپ ها بهینه تر می شوند

در iOS 9 اپ ها کوچکتر از گذشته خواهند بود و این بدان معناست که می‌توانید سریع تر و ساده تر آنها را دانلود کنید و البته پول کمتری نیز برای داده های مصرف شده بپردازید؛ مسأله ای که برای مناطق و کشورهای دارای اینترنت کم سرعت اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

3- کاربرد فورس تاچ (Force Touch) در آیفون بعدی‌

اپل پشتیبانی از فن‌آوری جدید فورس تاچ را به iOS 9 اضافه کرده است. این فناوری، نه تنها محل تماس با صفحه نمایش، بلکه میزان فشار وارده را نیز تشخیص می دهد. هم اکنون فورس تاچ در ساعت اپل و مکبوک جدید مورد استفاده قرار گرفته ‌و بسیاری انتظار دارند که در نسل بعدی آیفون نیز به کار گرفته شود.

4- مسابقه دادن با گوگل

همان طور که اوهایون، طراح شبکه تبیغات موبایلی اپسفایر می گوید، به نظر می رسد بسیاری از بهبودها و تغییرات به خاطر مسابقه با گوگل باشند. برای مثال، اپ سیری هوشمندتر شده ‌و به جای اینکه تنها به پرسش های کاربر پاسخ دهد، با دیگر اپ های اپل همچون تقویم و نقشه ادغام شده است تا پاسخ های مرتبط تر و زمینه مندی را ارائه کند؛ مشابه آنچه سال هاست گوگل نو (Google Now) انجام می دهد.

5- تغییر بزرگی نسبت به iOS 8 وجود ندارد

تغییرات اعمال شده در iOS 9 بیشتر بهبودهایی جزئی و ملایم بوده اند تا یک تغییر بنیادین همچون iOS 8 و iOS 7. موضوعی که البته برای توسعه دهندگان خوب است، زیرا لازم نیست تغییرات بزرگی را در نرم افزارهایشان ایجاد کنند تا با پلتفرم جدید همخوانی داشته باشد. به علاوه، کاربران هم دیگر لازم نیست منتظر باشند تا اپ های محبوبشان برای هماهنگی با این پلتفرم به روز شوند. اتفاقی که پیش از این و در مورد iOS 7 و iOS 8 افتاده بود.

در مجموع، همان طور که گفته شد، iOS 9 تغییری ریشه ای نسبت به آنچه کاربران آیفون و آیپد تا کنون تجربه کرده اند، نداشته است، اما برخی نقاط ضعف کلیدی اپل در مقابل گوگل جبران شده ‌و همچنین زمینه برای نوآوری در محصولات آینده این شرکت نیز آماده شده است.

نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران

IRI.Army Air Force Seal.svgنیروی هوایی در سال ۱۳۰۳ و به کوشش نخست وزیر وقت،  بنیانگذاری شد. در خرداد ۱۳۰۳ حکم عمومی قشون تحت شمار ۲۲۲ برای تأسیس نیروی هوایی صادر گردید و سرهنگ احمد خان نخجوان به ریاست آن برگزیده شد.
نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران یکی ازنیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت حفاظت از مرزهای هوایی و پشتیبانی نیروهای رزمی دیگر اجا را دارد. پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ نام این نیرو به صورت فعلی تغییر پیدا کرد. سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی، از شهریور ۱۳۸۷ تاکنون، فرماندهی نیروی هوایی را بر عهده داشته‌است. نیروی هوایی ایران طبق آخرین تخمین‌ها در سال ۲۰۱۳ هفتمین نیروی هوایی جهان از لحاظ تعداد هواپیماهای سوخت رسان و ترابری (۱۱۹ فروند) است.
باتشکر فراوان از ویکی پدیا دانشنامه ی آزاد

اختتامیه مسابقات ورزشی دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های ارتش برگزار شد

با حضور فرمانده نیروی دریایی و رئیس کمیته ملی المپیک؛
اختتامیه مسابقات ورزشی دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های ارتش برگزار شد

با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و رئیس کمیته ملی المپیک، مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی دانشگاه ها و آموزشگاه های ارتش برگزار شد.

با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و رئیس کمیته ملی المپیک، مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی دانشگاه ها و آموزشگاه های ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی دانشگاه ها و آموزشگاه های ارتش، با حضور امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ دوم مجدآرا، مشاور فرمانده کل ارتش در امور تربیت بدنی، سرهنگ جمشید فولادی، سرپرست سازمان تربیت بدنی ارتش و جمعی از فرماندهان آجا برگزار شد و قهرمانان این مسابقات، مدالها و احکام خود را دریافت کردند.

در بخش مسابقات دانشگاه ها، دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر مقام قهرمانی را از آنِ خود کرد و دانشگاه های امام علی (ع) و فارابی به ترتیب دوم و سوم شدند. در مسابقات آموزشگاه ها نیز به ترتیب مرکز آموزش های دریایی رشت، مرکز آموزش های دریایی منجیل و مرکز آموزش شهید خضرایی مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

در این مراسم دریادار سیاری طی سخنانی بر توان بالای دانشجویان ارتشی در عرصه های علمی و آمادگی جسمانی تأکید کرد و از دانشجویان خواست که برای رسیدن به آمادگی کامل رزمی و توان مقابله با هر دشمن و در هر شرایط زمانی و مکانی، سه اصل ارتقای علمی، بصیرت دینی و آمادگی جسمانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

کیومرث هاشمی نیز در این مراسم به ظرفیت بالای ورزش در ارتش اشاره کرد و گفت: کمیته ملی المپیک از این ظرفیت ها به نحو شایسته ای استفاده می کند.

وی همچنین از تلاش های سازمان تربیت بدنی ارتش برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری در رشته های المپیکی تقدیر و تشکر کرد و این کار را زمینه ساز پیشرفت ورزش ایران در ورزش قهرمانی و افزایش مدال آوری کاروان ورزشی ایران در المپیک های آینده دانست.

همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این مراسم و در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جایگاه ورزش برای ساختن یک انسان رزمنده، دریادل و ولایت مدار در نیروهای مسلح بالاست.

وی افزود: نیرو های ما باید تن و جسم سالم، فکر سالم، روحیه سلحشوری و بصیرت بالا داشته باشند تا بتوانیم در شرایط مختلف آب و هوایی، در سطح دریا، زیر دریا و بالای دریا در مقابل هر تهدیدی با هر شدتی مقابله کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: همانگونه که فرمانده معظم کل قوا فرمودند اگر هر دشمنی بخواهد به مرزهای ما تجاوز کند با تیزی خشم جوانان ما روبرو می شود. جوانانی که تیزی خشمشان تن هر دشمنی را به لرزه در می آورد

۱۰ حدیث در مورد صله رحم

بسم الله الرحمن الرحیم

10 حدیث در مورد صله رحم

پیامبر صلى الله علیه وآله :
مَنْ کانَ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآْخِرِ فَلْیُکْرِمْ ضَیْفَهُ؛
هر کس به خدا و روز قیامت ایمان دارد، باید میهمانش را گرامى دارد.


امام على علیه السلام :
صِلَةُ الرَّحِمِ توجِبُ الْمَحَبَّةَ وَتَکْبِتُ العَدُوَّ؛
صله رحم، محبّت آور است و دشمنى را از بین می‏برد.


امام صادق علیه السلام :
صِلَةُ الاَْرحامِ تُحَسِّنُ الْخُلُقَ وَ تُسْمِحُ الکَفَّ وَتُطیبُ النَّفْسَ وَتَزیدُ فِى الرِّزْقِ وَتُنْسِئُ فِى الاَْجَلِ؛
صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاکیزه جان می‏نماید و روزى را زیاد می‏کند و مرگ را به تأخیر مى‏اندازد.


امام رضا علیه السلام :
دَعاهُ رَجُلٌ فَقالَ لَهُ عَلىٌّ علیه السلام: قَد أجَبْتُکَ عَلى‏ اَنْ تَضْمَنَ لى ثَلاثَ خِصالٍ . قالَ: وما هِىَ یا اَمیرَالمُؤمِنینَ ؟ قالَ: لاتُدْخِلْ عَلَىَّ شَیْئاً مِنْ خارِ جٍ وَ لا تَدَّخِرْ عَنّى شَیْئاً فِى الْبَیْتِ، وَ لا تُجحِفْ بِالْعِیالِ . قالَ : ذاکَ لَکَ یا اَمیرَ الْمُؤمِنینَ ، فَاَجابَهُ عَلىُّ بنُ اَبى طالِبٍ‏علیه السلام ؛

امام رضا علیه السلام :
مردى، امیر المؤمنین ‏علیه السلام را به میهمانى دعوت کرد . حضرت فرمودند : می‏پذیرم به شرط این که سه قول به من بدهى . عرض کرد : چه قولى اى امیر المؤمنین؟ فرمودند : از بیرون چیزى براى من تهیه نکنى ، حاضرى خانه‏ات را از من دریغ ننمایى و به زن و فرزندنت زور نگویى . عرض کرد : قبول می‏کنم اى امیر المؤمنین . پس على بن ابى طالب‏علیه السلام دعوت را پذیرفتند .

امام صادق علیه السلام :
اِبنُ اَبى یَعفورَ: رَاَیتُ عِندَ اَبى عَبدِاللَّهِ‏علیه السلام ضَیْفاً، فَقامَ یَوْماً فى بَعضِ الْحَوائِج، فَنَهاهُ عَنْ ذلِکَ ، وَ قامَ بِنَفْسِهِ إلى‏ تِلکَ الْحاجَةِ، وَ قالَ‏علیه السلام: نَهى‏ رَسولُ اللَّهِ‏صلى الله علیه وآله عَنْ أنْ یُستَخْدَمَ الضَّیفُ؛
امام صادق علیه السلام :
ابن ابى یعفور : در خانه امام صادق‏علیه السلام میهمانى را دیدم که روزى براى انجام کارى برخاست . حضرت او را از آن کار منع کردند و شخصاً آن کار را انجام دادند و فرمودند : رسول خداصلى الله علیه وآله از به کار گرفتن میهمان ، نهى فرموده است .

  ادامه مطلب ...

هو الرزاق

دعا برای افزایش رزق و روزی

۱- در کافی آمده است هر کس  ۳۰۰۰۰ مرتبه در یک مجلس
اَستغفرالله و اتوب الیه

بگوید برای او وسعت رزق خواهد بود . این عمل مجرب است
( این عمل حدودا ۵ ساعت به طول می انجامد )


۲- هر روز صبح یکصد مرتبه و هر روز عصر نیز یکصد مرتبه بر این اسماء مداومت نماید برای وسعت رزق مجرب است
یا کافِیُ یا مُغْنِیُ یا فَتّاحُ یا رَزّاقٌ
 

 3-مرحوم یحیی قزوینی این دعا را برا ی توسعه در رزق از استادی معتبر نقل کرده است این عدا بعد از نماز صبح ده مرتبه خوانده شود
اللهُمَّ اقْذِفْ فی قُلُوبِ الْعِبادِ مُحِبَّتی وَ ضَمِّّنِ السَّماواتِ وَ الْاَرْضَ رِزْقی وَ اَلْقِ الْرُّعْبَ فی قُلُوبِ اَعْدائِکَ مِنّی وَ انْشُرْ رَحْمَتَکَ لِی وَ اتْمِمْ نِعْمَتَکَ عَلَیَّ وَ اجْعَلْها مُوصُولَةً بِکَرامَتِکَ اِیّایَ وَ اَوْزِعْنی شُکْرَکَ وَ اَوجِبْ لی الْمَزیدَ مِنْ لَدُنْکَ وَ لا تَنْسِنی ذِکْرَکَ وَ لا تَجْعَلْنِی  مِنَ الْغافِلینَ
منبع : حاشیه خلاصة الاذکار نسخه خطی
 

هو الرزاق - دعای افزایش رزق و روزی

هو الرزاق

    ادامه مطلب ...

نیروی هوایی در آزاد سازی خرمشهر حضور و تأثیری پررنگ داشت

1394/3/3 یکشنبه

فرمانده نیروی هوایی ارتش:نیروی هوایی در آزاد سازی خرمشهر حضور و تأثیری پررنگ داشت

امیر سرتیپ خلبان شاه حسن صفی صبح امروز یکشنبه در مراسم صبحگاه عمومی ستاد این نیرو که به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد گفت: نیروی هوایی ارتش با انجام بیش از 152 سورتی پرواز بمباران، شناسایی و عکس برداری حضوری اثر گذار و پر رنگ در آزاد سازی خرمشهر داشت.

 

امیر سرتیپ خلبان شاه حسن صفی صبح امروز یکشنبه در مراسم صبحگاه عمومی ستاد این نیرو که به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد گفت: نیروی هوایی ارتش با انجام بیش از 152 سورتی پرواز بمباران،  شناسایی و عکس برداری حضوری اثر گذار و پر رنگ در آزاد سازی خرمشهر داشت.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم ضمن تبریک ولادت امام سجاد(ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: دشمن بعثی در پی تعبیر رویای قادسیه که می خواست یک هفته ای تهران را اشغال کند،  با استفاده از یک غافل گیری توانست پیشروی کرده و خرمشهر را تصرف کند.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر قائم به یک شخص یا یک فرمانده نیست بلکه به تعبیر امام بزرگوار، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: از آنجایی که خرمشهر حدود 19 ماه در تصرف رژیم بعث بود،  دشمن موانع فیزیکی و استحکاماتی برای محافظت از خود دایر کرده بود که نیروی هوایی با انجام 22 سورتی پرواز شناسایی و عکس برداری توانست این موانع را برای تهیه  نقشه عملیات  زمینی به طراحان عملیات بیت المقدس ارائه کند.

وی افزود: در عملیات بیت المقدس که 26 روز به طول انجامید نیروی هوایی 130 سورتی پرواز بمباران انجام داد و در نهایت در 17 شهریور با منهدم کردن پل اروند که پل مواصلاتی عراق بود و کلیه تدارکات رژیم بعث از آن طریق وارد خرمشهر می شد، نقش خود را تکمیل کند.

سرتیپ شاه صفی تصریح کرد: این نیروی الهی 10 هزار رزمنده را در کوتاه ترین زمان ممکن  از طریق ترابری سنگین جابجا کرد که فقط 6 هزار نفر آنها از مشهد به امیدیه منتقل شدند. همچنین 10 هزار و پانصد مجروح از معراج شهدا و دزفول جا به جا شد.

وی خاطر نشان کرد: هیچ نیرویی در آغازین روز دفاع مقدس استحکام نیروی هوایی را نداشت، همانطور که کارکنان این نیرو در 19 بهمن 1359 با بیعت تاریخی خود موجب تسریع روند پیروزی انقلاب شدند، در سه ماه نخست جنگ نیز با ایثار و فداکاری و خلق حماسه های بزرگ، جلوی پیشروی دشمن را سد کرده و مانع از تعبیر رویای دشمنان نظام شد.

سرتیپ شاه صفی افزود: ما در طول هشت سال دفاع مقدس جاهای زیادی را از دست دشمن پس گرفتیم ولی آزادسازی خرمشهر پیشانی غیرت و ایثار ما بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز مهم ترین تهدید ما شبیخون و ناتوی فرهنگی است چرا که دشمن با تجربه ای که از هشت سال دفاع مقدس دارد دریافته جنگ سخت با ایران مقرون به صرفه نیست  لذا رو به جنگ نرم آورده و جبهه را به داخل خانه ها کشیده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن تاکید بر هوشیاری کامل کارکنان و خانواده ها در استفاده از شبکه های مجازی تصریح کرد: اگر مراقبت نکنیم، کیان خانواده هایمان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: ما به دنبال حفظ امنیت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و امنیت نظام بسیار مهم است.

 شایان ذکر است در این مراسم از سه نفر پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند تجلیل شد.