پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

۵۰ سال آینده سوار چه هواپیماهایی خواهیم شد؟ + عکس

۵۰ سال آینده سوار چه هواپیماهایی خواهیم شد؟ + عکس

طراحان آینده صنعت هواپیمایی جهان را به شکلی شگفت‌انگیز پیش‌بینی کرده‌اند و انتظار دارند که این هواپیما‌ها در آینده ساخته شود.

به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ‌طراحان صنایع هواپیماسازی در دنیا با همکاری "سازمان فضایی ناسا" نمونه‌هایی از هواپیماهای تخیلی که شاید در آینده در سال ۲۰۲۵ طرح واقعی آن‌ها ساخته شود را با استفاده از برنامه‌های گرافیکی کامپیوتری شبیه‌سازی کرده‌اند.


گفتنی است، هواپیماهای آینده بر اساس محاسبات کار‌شناسان باید حدود ۷۰۰۰ مایل را پوشش مسافتی دهد، همین‌طور باید قادر به حمل محموله باری بین وزن ۵۰ تا ۱۰۰ هزار پوند باشد.

همچنین، سرعت آن باید بسیار بیشتر از هواپیماهای کنونی باشد و مکانیزم‌هایی نیز در ارتباط با دیوار صوتی باید برای آن لحاظ شود.

این هواپیماهای فوق پیشرفته در آینده باید سروصدای کمی در فرودگاه‌ها تولید نمایند و همینطور مصرف سوخت آن‌ها بسیار کمتر از نمونه‌های کنونی باشد.

شرکت بوئینگ از جمله اولین شرکت‌های هواپیماسازی در دنیا است که در زمینه ساخت هواپیماهای تخیلی برای آینده گام‌های ابتدایی را برداشته است.

استقلال در صدر جدول لیگ یرتر ایران.

هفته بیست و دوم لیگ برتر

پیروزی استقلال /


تیم فوتبال استقلال با فرصت طلبی خوب مهاجمش با یک گل  از سد استقلال خوزستان گذشت.


دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و استقلال خوزستان در پایان 90 دقیقه به برتری یک بر صفر آبی‌پوشان تهرانی انجامید اما این دیدار برخلاف نتیجه‌اش صحنه‌های زیبا و جذاب زیادی داشت. تک گل استقلال را محمد قاضی در دقیقه 76 با ضربه سر به ثمر رساند.
بازی در هوای سرد تهران و از ساعت 16 و 40 دقیقه آغاز شد. در همان نیمه نخست، خوزستانی‌ها نشان دادند که به قصد پیروزی به تهران آمده‌اند و از همین رو از همان دقایق آغازین بازی به سمت دروازه حریف خود حمله بردند.
در نیمه نخست، استقلال خوزستان روی حرکات زیبای میداوودی می‌توانست به گل برسد اما عملکرد خوب رحمتی مانع از این کار شد.
با شروع نیمه دوم، استقلال تهران کمی جلو کشید و در چند صحنه خطرناک ظاهر شد. مهدی نظری در دقیقه 57 با دروازه‌بان استقلال خوزستان تک به تک شد اما نتوانست از فرصت استفاده کند. یک دقیقه بعد هم شوت تیموریان با اختلاف کمی از دروازه به بیرون رفت.
پس از گذشت چند دقیقه از نیمه دوم، سیل حمله‌های استقلال خوزستان شروع شد تا جایی که میلاد میداوودی در چند صحنه نمایش فوق‌العاده زیبایی ارائه داد.
این بازیکن یک بار هم از پشت محوطه جریمه شوت محکمی را روانه دروازه استقلال میزبان کرد که به دیرک دروازه برخورد کرد.
در ادامه بازی و در دقیقه 76 سانتر کم‌جان خسرو حیدری روی خط محوطه جریمه به قاضی رسید. مهاجم استقلال هم با ضربه سر توپ را روانه دروازه کرد که در کمال شگفتی بازیکنان استقلال خوزستان وارد دروازه تیم مهمان شد. چرا که دروازه‌بان استقلال خوزستان جایگیری مناسبی نداشت.
در ادامه سانتر خوب مبعلی با ضربه سر مهاجم این تیم شرایط را برای تساوی فراهم کرده بود، اما این ضربه با اختلاف بسیار اندکی به بیرون رفت.
استقلال با این پیروزی 44 امتیازی شد و به صدر جدول بازگشت.

تحدید نسل

 برابر گزارش سایت:

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21137

 

تحدید نسل

در این بخش از صفحه‌ی ویژه‌ سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی، کلیدواژه‌ها و مفاهیم اصلی مطرح شده در طول سفر به همراه «گزیده بیانات» مربوط به آن ارائه شده و به تدریج در طول سفر تکمیل خواهد شد. مخاطبان می‌توانند در این بخش، در زمان کوتاهی، محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب را در طول سفر ملاحظه کنند.
 
* حد زاد و ولد در جامعه ما چیست؟
حد زاد و ولد در جامعه‌ى ما چیست؟ من اشاره کردم؛ یک تصمیمِ زمان‌دار و نیاز به زمان و مقطعى را انتخاب کردیم، گرفتیم، بعد زمانش یادمان رفت! مثلاً فرض کنید به شما بگویند آقا این شیر آب را یک ساعت باز کنید. بعد شما شیر را باز کنى و بروى! ماها رفتیم، غافل شدیم؛ ده سال، پانزده سال. بعد حالا به ما گزارش میدهند که آقا جامعه‌ى ما در آینده‌ى نه چندان دورى، جامعه‌ى پیر خواهد شد؛ این چهره‌ى جوانى که امروز جامعه‌ى ایرانى دارد، از او گرفته خواهد شد. حد زاد و ولد چقدر است؟[۱]
 
* تحدید نسل از اواسط دهه ۷۰ باید متوقف میشد
یکى از مهمترین موجودى‌هاى باارزش ما، همین نسل جوانِ تحصیلکرده است. نسل جوان تحصیلکرده، هم شجاعت دارد، هم امید دارد، هم نشاط و تحرک دارد. من همین جا در داخل پرانتز عرض بکنم؛ یکى از خطاهائى که خود ما کردیم - بنده خودم هم در این خطا سهیمم - این مسئله‌ى تحدید نسل از اواسط دهه‌ى ۷۰ به این طرف باید متوقف میشد. البته اوّلى که سیاست تحدید نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، لیکن از اواسط دهه‌ى ۷۰ باید متوقف میشد. این را متوقف نکردیم؛ این اشتباه بود. عرض کردم؛ مسئولین کشور در این اشتباه سهیمند، خود بنده‌ى حقیر هم در این اشتباه سهیمم. این را خداى متعال و تاریخ باید بر ما ببخشد. نسل جوان را باید حفظ کرد. با این روند کنونى اگر ما پیش برویم - من چندى پیش هم در ماه رمضان در سخنرانى گفتم - کشور پیر خواهد شد. خانواده‌ها، جوانها باید تولید مثل را زیاد کنند؛ نسل را افزایش دهند. این محدود کردن فرزندان در خانه‌ها، به این شکلى که امروز هست، خطاست. این نسل جوانى که امروز ما داریم، اگر در ده سال آینده، بیست سال آینده و در دوره‌ها و مرحله‌هاى آینده‌ى این کشور بتوانیم آن را حفظ کنیم، همه‌ى مشکلات کشور را اینها حل میکنند؛ با آن آمادگى، با آن نشاط، با آن شوقى که در نسل جوان هست، و با استعدادى که در ایرانى وجود دارد. پس ما مشکل اساسى براى پیشرفت نداریم
ادامه مطلب ...

شریفی راد بهترین خنثی‌کننده بمب بود

شریفی راد بهترین خنثی‌کننده بمب بود

پیام تسلیت ارتش به جامعه هنری: شریفی راد بهترین خنثی‌کننده بمب بود
 روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در پیامی، پرواز عاشقانه جمعی از هنرمندان را که در حادثه روز گذشته شهرک سینمایی دفاع مقدس به دیار باقی شتافتند، تسلیت گفت. به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این پیام آمده است: جامعه هنری و فرهنگی کشور که همواره در راستای شناساندن واقعیت های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به خصوص دوران ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان پیشگام بوده، بار دیگر با تقدیم جمعی از عزیزان خود، دین خود را میهن اسلامی و انقلاب ادا کرد. در ادامه این پیام از «جواد شریفی راد» که از جان برکفان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، به عنوان یکی از بهترین‌های خنثی سازی موشک و بمب در دوران دفاع مقدس یاد شده است. در این پیام آمده است: آن عزیز در سال های بازنشستگی و پس از جنگ نیز این راه را با ورود به جامعه هنری ادامه داد تا سرانجام سرنوشت او با دفاع مقدس گره خورده و به دیدار همرزمان شهیدش شتافت. روابط عمومی ارتش پرواز محمدجواد شریفی راد را که از باسابقه ترین مدیران جلوه های ویژه سینمای ایران همچون پروژه عظیم محمد(ص) و فیلم های متعدد حوزه دفاع مقدس بود و همچنین «علی اکبر رنجبر»، مدیر سینمایی شهرک سینمایی را به جامعه هنری و فرهنگی کشور و خانواده سینما، تسلیت گفته است.

سالروز امامت حضرت ولی عصر اباصالح المهدی (عج) مبارکباد

آقا ردای سبز امامت مبارکت

پوشیدن لباس خلافت مبارکت

ای آخرین ذخیره­ی زهرایی حسین(ع)

آغاز روزگار امامت مبارکت

سامره امشب تماشایی شده

جنت گلهای زهرایی شده

لحظه لحظه ، دسته دسته از فلک

همچو. باران از سما بارد ملک

سالروز امامت حضرت ولی عصر اباصالح المهدی (عج) مبارکباد

نجات نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی

بازهم بچه های نیروی دریایی ارتش گل کاشتند .

سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش طی یک مصاحبه گفت: 12 فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می‌آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری شدند. وی با بیان اینکه هدف ناوگروه‌ها و تیم اسکورت، فقط خنثی کردن حملات دزدان دریایی بوده، افزود: نداجا به هیچ وجه بدنبال انهدام قایق‌های آنها نیست. جره درباره صدمات احتمالی، تصریح کرد: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شدند.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ناوگروه بیست و هشتم نداجا متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد 212 پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می‌دهد.

بنا به این گزارش، تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش با حضور مستمر در خلیج‌عدن، با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشته و در هیچ کدام از این درگیری‌ها اجازه کوچک ترین تعرضی به دزدان دریایی نداده اند.

رکورد زیباترین لبخند دنیا.

این دختر رکورد زیباترین لبخند دنیا را زد.

آرایش عجیب دختران شیطان پرست +تصاویر

آرایش عجیب دختران شیطان پرست

 
 
 
 
 
 
 

ادعای نتانیاهو: موشکی را برای مقابله با "شهاب 3" ایران آزمایش کردیم

تلویزیونی الاقصی : "یائیر رمتی" رئیس اداره سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی به شبکه 10 تلویزیون این رژیم گفت: ما همه اهداف این آزمایش را محقق ساختیم.

 شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: این آزمایش موشکی در پایگاه هوائی بالمحیم انجام شد و موشک شلیک شده چند ثانیه در آسمان مشاهده شد و با سرعت از جو خارج شد. مدت آزمایش صورت گرفته بر روی موشک حیتس 3، ده دقیقه بود. این موشک پس از پایان آزمایش در آب‌های دریای مدیترانه سقوط کرد.
 تلویزیون رژیم صهیونیستی آزمایش بعدی موشک حیتس 3 را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: در این آزمایش موشک‌های بکار گرفته شده واقعی خواهند بود.
 "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: این تحول در توان هوائی اسرائیل بسیار مهم است و ما باید بتوانیم با موشک‌های قاره پیما مقابله کنیم. ما به توان حفاظتی بیشتری از این منطقه نیاز داریم زیرا نظام‌های ضد اسرائیلی به رهبری ایران و متحدان این کشور موشکهای متعددی دارند.
 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: موشک "حیتس 3" می‌تواند موشک‌های شهاب 3 ایران را هدف قرار دهد. گنبد آهنین نیز برای مقابله با موشک‌هایی در نظر گرفته شده است که حماس شلیک می‌کند.
 شبکه الاقصی با زیر سوال بردن این گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت البته دست کم می دانیم که گنبد آهنین مورد ادعا آن گونه که صهیونیستها می گویند نیست و  این موضوع در جنگ اخیر ثابت شده است.
 این شبکه ادامه داد: مشخص نیست که این ادعای اسرائیل مبنی بر موفقیت آمیز بودن آزمایش موشکی تا چه حد صحت دارد زیرا در موشک‌های دوربرد به علت سوخت زیادی که برای طی مسافت طولانی باید مصرف شود کلاهک‌های ضعیفی وجود دارد و به نظر می‌رسد طرح چنین مطالبی از سوی رژیم اسرائیل مصرف داخلی داشته باشد