پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

مهمترین عوامل اقناع مخاطب در فضای مجازی؟

در دستگاه‌های عظیم رسانه‌ای، هزینه‌ای بسیار صرف می‌شود و در پایان، نتیجه‌ی نهایی با میزان اثرگذاری بر مخاطبان سنجیده می‌شود و آن گاه که این فرآیند در حد اعلا تحقق می‌پذیرد، گفته می‌شود اقناع صورت یافته است. اقناع در زمره‌ی آثار زیرپوستی در حوزه‌ی ارتباطات است که ورای ظواهر قدرت و اقتدار صورت می‌گیرد.
با این پرسش آغاز کنیم که «اقناع» جایگزینی برای بی‌تفاوتی است یا ابزاری برای اعمال فشار؟ اقناع نه تنها تقریباً در همه‌ی فعالیت‌های بشری وجود دارد، بلکه می‌تواند نیروی مثبت در صحنه‌ی زندگی انسان‌ها باشد. اغلب به اقناع به عنوان پروپاگاندا یا آلت دست قرار دادن یا فریب‌کاری شفاهی می‌نگرند. برای جلب همکاری دیگران چند راه پیش روی شماست:
اینترنت، فضای مجازی

ادامه مطلب ...

وارونه نمایی غرب از زندگی واقعی مردم ایران

ر نظریه بازنمایی، اصل سلطه و هژمونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ رسانه ای که اقدام به بازنمایی می نماید به دنبال غیریت سازی و همچنین اعمال سیطره و سلطه خود است. در فرهنگ عامه غرب مدرن، اسلام و ایران به عنوان منبع خشونت و وحشت و عدم آرامش در خود و برای دیگران معرفی شده است.این فعالیت ها عموماً از طریق رسانه ها و دستگاه های امپریالیسم رسانه ای صورت گرفته است.

 

یکی از گونه های فعالیتی رسانه های غرب علیه متن زندگی ایرانی و اسلامی کشورمان و ایجاد سبک زندگی غربی این است که نوعی از «بازنمایی» با انگاره های منفی ایجاد کنند که هم در میان مردم کشورمان حس نفرت از زندگی در پرتو احکام اسلام و انقلاب را پوشش دهند و هم نوعی تصویر کلیشه ای در این زمینه پدید آورند که جهانیان با آن زندگی مردم ایران را در ذهن خود تصویرسازی کنند.

 

سبک زندگی اسلامی ایران در تقابل با سبک زندگی غربی

ادامه مطلب ...

این بار حضور ناوگروه دریایی ارتش در شرق اسیا و اقیانوس آرام.

سیاری افزود: ناوگروه 24 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو بالگردان‌بر خارک و ناوشکن سبلان در تاریخ 5 بهمن 91 از منطقه یکم دریایی بندرعباس حرکت کردند. این ناوگروه پس از خلیج عدن و تنگه باب‌المندب به سمت شرق اقیانوس هند رفت و از جنوب شبه جزیره هند و سریلانکا و خلیج بنگال عبور و وارد تنگه مالاکا شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: این ناوگروه امروز در انتهای تنگه استراتژیک مالاکا است و تا فردا از این تنگه خارج می‌شود و برای اولین بار وارد اقیانوس آرام خواهد شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست خبری پیرامون ماموریت ناوگروه 24 این نیرو، اظهار داشت: به منظور اجرایی شدن تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص حضور در آب‌های آزاد، نیروی دریایی اعلام می‌کند که گام دیگری در این راستا برداشته است.

ادامه مطلب ...

پخش مستندی دیگر از نقش لندن و واشنگتن در فتنه88

بعد از پخش مستندهای "الماسی برای فریب" و "هدیه برگشتی" که به افشای ماهیت ضد انقلاب پرداخته و موجب آشفتگی آنها شده بود این بار شخصی دیگری در محل صندلی موجود در دو مستند قبلی نشسته است، که مستند "مثلث" به روایت آن پرداخته است.

سومین مهمان این صندلی آشنا در این روایت شرحی رابازگو می‌کند که پیشتر دو مهمان قبلی این صندلی زوایای دیگر آن را گفته‌اند.

و 8 ماه بعد ...

ادامه مطلب ...

خلبانی که صدام دستور داد دو نیمش کنند.

سید علی اقبالی دوگاهه هفتم مهرماه 1326 در محله دوگاهه پایین‌بازار رودبار در خانواده‌ مذهبی و متدین به دنیا آمد. وی پس از گذراندن دوران کودکی برای ادامه تحصیل به تهران رفت و در دبیرستان امیرکبیر به ادامه تحصیل پرداخت و توانست از این دبیرستان مدرک تحصیلی دیپلم را اخذ کند.

ادامه مطلب ...

لزوم تبدیل نداجا به نیروی آبهای عمیق.

امیر دریادار 'حبیب الله سیاری' روز شنبه در نخستین همایش 'توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی'، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد پیشرفت سواحل جنوب شرق و اقتدار بیش از پیش دریایی جمهوری اسلامی در دریاهای آزاد باشیم.

ادامه مطلب ...

امکانات تانک ذوالفقار ایران

تانک یکی از مهمترین ادوات در رزم های زمینی به حساب آمده و به نوعی از زمان جنگ دوم جهانی تا به امروز به عنوان یکی از اهرم های تاثیر گذار در تعیین نتیجه نبرد به حساب آمده است. در کشور ما ایران تلاش ها برای طراحی و ساخت یک تانک بر مبنای دانش و توان بومی از اوایل دهه 1370 شمسی آغاز شده و تانک ذوالفقار 3 امروز به عنوان محصول نهایی این پروژه به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است.

شاید بتوان طرح " تانک ذوالفقار " را یکی از طولانی ترین پروژه های تاریخ دفاعی ایران به حساب آورد که هم اکنون پس از گذشتن حدود دو دهه به نتیجه رسیده است. تا به امروز 3 مدل از این تانک معرفی شده است که البته مدل اصلی که در آینده به عنوان تانک اصلی نیروهای زرهی ایران وارد عمل می شود تانک ذوالفقار 3 خواهد بود.

بر اساس اسناد رسمی، در سال 1375 شمسی اولین مدل از تانک ذوالفقار به صورت علنی رونمایی شد.


تانک ذوالفقار 1



ادامه مطلب ...

تفاوت جاسوسی رایانه ای با جاسوسی سنتی

دانشنامه حقوقی/
هرکس با هدف برهم زدن امنیت کشور به هر وسیله اطلاعات طبقه بندی شده را با پوشش مسئولین نظام یا مامورین دولت یا به نحودیگر جمع آوری کند، چنانچه بخواهد آن را در اختیار دیگران قرار دهد و موفق به انجام آن شود به حبس از دو تا ده سال محکوم می‌شود.