پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

پیام در پی حوادث دردناک شهادت زائران در عراق و تصادف قطار

پیام در پی حوادث دردناک شهادت زائران در عراق و تصادف قطار
حضرت آیتالله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حوادث تلخ و دردناک شهادت دهها نفر از زائران حضرت سیدالشهداء (علیه‌السلام) در عراق و همچنین جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زائران حضرت امام رضا (علیه‌السلام)، در پیامی ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان، تأکید کردند: مسئولان از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ی حلّ ریشه‌ئی این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسماللهالرّحمنالرّحیم
 
حادثه‌ی تلخ و اندوهبار شهادت دهها نفر از زوّار ایرانی و غیر ایرانی حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در عراق و نیز حادثه‌ی دردناک تصادف قطار که به جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زوّار حضرت ابی‌الحسن‌الرضا علیه‌السلام انجامید، اینجانب را همچون دیگر هم‌میهنان و خانواده‌های عزادار، مصیبت‌زده کرد.

در حادثه‌ی اول، گروههای جنایتکار و شقاوت‌بار تکفیری که راه‌پیمائی عظیم اربعین و امنیت بی‌نظیر زائران حسینی، چشم آنان را کور و توطئه‌های خباثت‌آلود آنان را خنثی کرده است، به انتقام بزدلانه و فجیع دست زدند و بار دیگر چهره‌ی خبیث و مَنیّت پلید خود را به همه نشان دادند. از مناطق دیگر جهان همچون نیجریه و پاکستان و افغانستان نیز خبرهای تلخ و تکان‌دهنده از جنایات هم‌مسلکان آنها می‌رسد و خطر جریان تکفیری و دولت‌های حامی آنان را بار دیگر به همه‌ی مسلمانان و دلسوزان گوشزد می‌کند.

در حادثه‌ی دوم نیز قصور یا تقصیر و بی‌تدبیری دست‌اندرکاران خانواده‌هائی را داغدار کرد و موجب جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مردم عزیزمان شد.
 
اینجانب ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان و عرض تسلیت به خانواده‌های آنان، از مسئولان و دست‌اندرکاران در هر دو بخش داخلی و خارجی می‌خواهم که از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ی حلّ ریشه‌ئی این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند و اکنون نیز همه‌ی تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.
 
سیّد علی خامنه‌ای
۶ آذر ۱۳۹۵  

احتمال ایجاد پایگاه دریایی ایران در سوریه و یمن در آینده

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بایستی مانند ناوگان دریای عمان، ناوگانی خاص اقیانوس هند داشته باشیم. نیاز به پایگاهایی در دور دست داریم و شاید در زمانی امکان داشته باشد که در سواحل یمن یا سوریه پایگاه داشته باشیم.
دولت تنها 20درصد بودجه دفاعی را پرداخت کرده است/ احتمال ایجاد پایگاه دریایی ایران در سوریه و یمن در آینده
به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش گردهمایی فرماندهان مناطق دریایی که در ستاد نداجا برگزار شد، اظهار داشت: امروز داوطلبان زیادی برای حضور در صحنه دفاع از حرم در نیروی دریایی و دیگر نیروها وحود دارند که اگر فضا ایجاد شود، آماده جان فشانی هستند.

هدف نداجا جلوگیری از ایران هراسی و ثبات امنیت در عرصه بین‌المللی است


هدف نداجا جلوگیری از ایران هراسی و ثبات امنیت در عرصه بین‌الملل است/ آمریکا را کدخدای جهان نمی‌دانیم/ وجود اختلاف میان نیروی دریایی ارتش و سپاه را تکذیب می‌کنم

 امیر دریادار "حبیب الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما اظهار داشت: هفتم آذرماه روز پیروزی عملیات مروارید است که به روز نیروی دریایی نام گذاری شده است، این روز روزی است که 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی به کشور، عملیات مروارید با موفقیت به پایان رسید و از آنجا که نتایج ارزشمندی را برای کشور به ارمغان آورد به عنوان روز نیروی دریایی نام گذاری شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایگاه شکاری وحدتی بازدید کرد

فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایگاه شکاری وحدتی بازدید کرد

امیرشاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در پایگاه شکاری وحدتی از قسمت‌های مختلف این پایگاه بازدید کرد.
در این بازدید فرمانده نیروی هوایی ارتش ابتدا با حضور در مسجد خاتم الانبیا(ص) با جمعی از کارکنان و خانواده های پایگاه شکاری وحدتی دیدار کرد.
وی در ادامه با حضور در بیمارستان پایگاه وحدتی ضمن بازدید از بخش های مختلف این بیمارستان، از بیماران عیادت و دلجویی کرد و در جریان وضعیت رسیدگی به آنان قرار گرفت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین از تمامی قسمت های مختلف این یگان از قبیل معاونت عملیات، بازآماد، گردان آموزشی، آماد و پشتیبانی و آلرت بازدید کرد و در جلسه ای که با حضور فرماندهان و مسئولان برگزار شد، ضمن بررسی آمادگی عملیاتی توصیه های لازم را در پیشبرد تخصصی امور ارائه کرد.