پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

القاعده آمریکا را تهدید به حمله کرد:

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قاسم الریمی، فرمانده القاعده در شبه جزیره عرب، گفت: امکانات ساخت بمب هایی مانند آنچه در بوستون منفجر شد، در دسترس همه است. 
وی خطاب به مقام های آمریکایی تاکید کرد 'حوادث بوستون و نامه های حاوی سم که به کاخ سفید ارسال شد، صرف نظر از اینکه چه کسی مسوول آنها بود، نشان می دهد که امنیت شما از کنترل خارج شده و حمله به شما آغاز شده است و متوقف نخواهد شد.' 
قاسم الریمی که پیام خود را زیر عنوان 'نامه ای به مردم آمریکا' می خواند، هشدار داد 'شما هرروز غافلگیرانه مورد حمله قرار خواهید گرفت و رهبرانتان قادر به دفاع از شما نخواهند بود.' 
این فرمانده نظامی القاعده با اشاره به اینکه کشتن اسامه بن لادن و انورالعولقی مبارزه های این گروه را متوقف نکرده است، گفت اعضای این سازمان که در گذشته تنها در کشور افغانستان بودند، اکنون در سراسر جهان حضور دارند. 

ارزشها در نگاه شهبد بهشتی

ارزشها در نگاه شهید بهشتی  

ضرورت ترویج ارزشها

بسم الله الرحمن الرحیم

   ارزش، پایه اساسی انقلاب اسلامی است. این انقلاب که پرتوی از انقلاب صدر اسلام و نهضت عاشوراست، صرفا با عشقی که در وجود مردم نسبت به احیاص ارزشهای دینی جوشیدن گرفت، به پیروزی رسید. از اینروست که انقلاب اسلامی ایران بعنوان یک ((انقلاب ارزشی)) شناخته شده است. تاکید پیوسته و بی وقفه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بر ضرورت پای بندی کارگزاران این نظام به ارزشها و ترویج عملی و قولی آن، نشانگر اهمیت فوق العاده نقشی است که ارزش ها در تداوم انقلاب اسلامی و تحکیم نظام جمهوری اسلامی دارند. این تاکید، در قالب تعبیر گویا و رسائی که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای از مقطع کنونی انقلاب دارند بصورت بسیار روشن جلوه کرده است آنجا که فرموده اند: ((انقلاب اکنون در مرحله ایست که می توان آنرا دوران جهاد اکبر نامید که دورانی است بسیار سخت، بسیار خطرناک و همه انقلابها این دوران را قاعدتاا تجربه می کنند و شاید بشود گفت اکثر انقلابها در این دوران دچار لغزش و انحطاط می شوند و شاید تعجب کنید اگر عرض کنم که انقلاب عظیم تاریخی نخستین اسلام در چنین دورانی بود که بیشترین نیروی خود را از دست داد. بلی دوران جهاد اکبر یعنی دورانی که شور و هیجان اولیه انقلاب تا حدود زیادی فرو نشسته، ضمناا موفقیت هائی بدست آمده و چهره راحت زندگی، خود را به بسیاری نشان داده و چرب و شیرین زندگی در دهانهائی مزه کرده است. این، آن دوران خطرناک است.)) 

ادامه مطلب ...

انتخابات 92 در کلام رهبری


خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای کمک به مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی برای انتخاب رییس جمهوری اصلح، اقدام به انتشار بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در این خصوص کرده است. 

رهبر معظم انقلاب در بیانات ارزشمندشان ملاک های انتخاب یک رییس جمهوری اصلح و برگزیده را مطرح کرده اند. 
معظم له همچنین در دیدارهایشان با اقشار مختلف مردم و در مناسبت های مختلف 
توصیه هایی به کاندیداهای ریاست جمهوری ارایه کرده اند. 
در این بخش، گزیده هایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم میثاق پاسداری در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام ۸/۳/۹۲ ارایه شده است. 
' در تبلیغات انتخاباتی، در شعارهای انتخاباتی، آنچه که اهمیت دارد، این است که مواضع عزت‌آفرین و صحیح و عاقلانه و حکیمانه‌ی انقلاب و نظام تثبیت شود. مبادا در شعارهایمان، ما به زید و عمرو در خارج از این مرزها یا آدم هائی در داخل مرزها، چراغ سبز نشان دهیم. خب، دشمن کار خودش را دارد می کند؛ علیه کسی، علیه کسانی، و بیشتر از همه علیه خود انقلاب و نظام و انتخابات لجن‌پراکنی میکند. البته حنجره‌های بی‌تقوائی هم در داخل وجود دارد. در داخل، متأسفانه زبان های بی‌تقوا، قلم های بی‌تقوا و حنجره‌های بی‌تقوائی هستند که همان حرف های دشمن را که به قصد نومید کردن و افسرده کردن مردم گفته می شود، تکرار می کنند؛ آحاد مردم به اینها نباید اعتنائی کنند. فردای این ملت، فردای روشنی است. فردای این انقلاب، فردای عزتمدارانه‌ای است. فردای این کشور و این ملت، فردائی است که ان‌شاءاللّه به توفیق الهی برای همه الگو خواهد شد

نامزدها مراقب باشندحرفشان درست باشد.

رهبر رهبر معظم انقلاب: واقعا باید تشکر کنیم از کسانی که صلاحیتشان احراز نشد و به قانون تمکین کردند

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با نمایندگان مجلس، خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند: نامزدها مراقب باشند حرفی که می گویند، واقعی، صمیمی و متکی به اطلاعات درست و برآمده از زبان راستگو باشد. 

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه مجلس در رأس امور و قوه مجریه نیز در وسط میدان کارهای سنگین اجرایی است، رعایت قانون و تعامل دو طرفه و انصاف را در همکاری دولت و مجلس ضروری برشمردند و با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفتند: همه باید تلاش کنند تا انتخابات پرشور و با حضور عمومی مردم برگزار شود زیرا اقتدار و استحکام نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بر مبنای حضور و پشتیبانی مردمی بوده است. 
 
رهبر انقلاب اسلامی برگزاری پرشور انتخابات را زمینه ساز مصونیت، اقتدار، امنیت کشور و برطرف کننده تهدیدهای دشمنان خواندند و افزودند: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام ریشه دار است که ریشه آن مردم و پشتیبانی یکپارچه مردمی است. حضرت آیت الله خامنه ای، پشتیبانی مردمی از نظام اسلامی را مایه عزت و برکت کشور و نظام و خود مردم دانستند و تأکید کردند: براساس این قاعده، انتخابات که مظهر حضور مردم است باید پرشور برگزار شود. ادامه مطلب ...

سلامت و تغذیه-خواص درمانی انواع میوه و سبزیجات.

تشنگی(رفع عطش) 
کاهو ، شیرین بیان ، گلابی ، شربت آبلیمو ، شربت پرتقال ، پیاز ، شربت غوره ، مربای هندوانه  
  تنگ نفس 
سیر، توت فرنگی و آب لیمو    تصفیه خون انجیر ، کاهو ، آب هویج ، سیب ، گلابی ، آب لیمو و انگور   
تب و حصبه
 ضماد سیر ، سیر ، آب لیمو ، آب کلم ، استحمام کردن ، شربت انگورفرنگی ، قند با آب سرد ، سنجد ، حمام آب سرد در تابستان ، عسل و زعفران ، سیب ، شربت عناب  
 تقویت مو 
آب برگ کنجد ، روغن مورد ، روغن بنفشه و شیربلغور  
 رفع جوش های ریز و قرمز روی پوست جوشانده 

جعفری ، آب هویج ، لیمو ، آب غوه و زرشک ، سماق ، پیاز با سرکه و انگور فرنگی

     


ادامه مطلب ...

خبر ویژه- خبر ویژه- خبر ویژه

با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج)؛

مهره‌های مرتبط با گروهک منافقین برای اخلال در روند برگزاری انتخابات بازداشت شدند

بدنبال شناسایی اعضای فعال چند تشکل مرتبط با گروهک منافقین و با انجام چند عملیات برق‌آسا این تشکل‌ها مورد ضربه قرار گرفتند که دو نفر از عناصر بازداشت شده اخیراً به منظور هماهنگ‌سازی عناصر و تشکل‌های داخلی جهت اخلال در روند برگزاری انتخابات وارد کشور شده بودند.
یک مقام آگاه امنیتی اعلام کرد: بدنبال شناسایی اعضای فعال چند تشکل مرتبط با گروهک منافقین و با انجام چند عملیات برق‌آسا و همزمان در تهران و چند شهر دیگر این تشکل‌ها مورد ضربه قرار گرفتند.

مقام امنیتی مذکور افزود: تشکل‌های شناسایی‌ شده با استفاده از اسامی و عناوین متعدد و فریب‌کارانه فعالیت می‌کردند اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها سابقه ارتباط یا عضویت در گروهک تروریستی منافقین و تعدادی نیز به جرم همکاری با آن گروهک سابقه محکومیت و زندان دارند.


این مقام امنیتی در ادامه اظهار داشت: حتی دو نفر از عناصر بازداشت شده اخیراً به منظور انتقال دستورالعمل‌های حلقه خارج به داخل و هماهنگ‌سازی عناصر و تشکل‌های داخلی جهت اخلال در روند برگزاری انتخابات وارد کشور شده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از ورود و چند روز تعقیب بازداشت شدند.

مقام امنیتی مورد نظر در پایان خاطرنشان کرد : تعداد زیادی از دیگر عناصر این تشکل‌ها نیز شناسایی و احضار شده و پس از اقدامات مقتضی و اخذ تضمین‌های لازم از آنها مرخص شدند که در روزهای آینده و پس از برخورد با سایر مرتبطین این تشکل‌ها اطلاعات بیشتری به صورت رسمی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

کاندیداها عالمانه حرف بزنند

آیت الله جوادی آملی با توصیه به کاندیداهای ریاست جمهوری مبنی بر "درست حرف زدن" و "حرف درست زدن"، گفت: اگراشکالی وجود دارد، باید محترمانه و با استدلال گفته شود.  آیت الله جوادی آملی، روز گذشته در ادامه سلسه مباحث درس تفسیر خود که در محل مسجد اعظم برگزار شد، با تفسیر آیاتی از سوره مبارکه احزاب به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرده و اظهار داشت: همه ما باید چه در ایام انتخابات و چه غیر انتخابات مواظب حرف زدنمان باشیم، 
 
آیت الله جوادی آملی با اشاره به لزوم همدلی، تاکید کرد: باید کشور را با هم بسازیم؛ زیرا الآن خطر زیر گوش ماست. 
 
معظم له با توصیه به کاندیداهای ریاست جمهوری مبنی بر "درست حرف زدن" و "حرف درست زدن" افزود: اگر حرفی داریم می توانیم آن را عالمانه بیان کنیم؛ زیرا خداوند می‌فرمایند " مؤمنین درست حرف بزنند و حرفِ درست بزنند". 
 
وی یادآور شد: انسان می‌تواند اگر اشکالی وجود دارد، عالمانه آن را مطرح کند، چرا خدای ناکرده یکدیگر را برنجانیم؛ این سفارش خداوند است که  فرمود "محترمانه با یکدیگر سخن بگویید" . 
 
آیت الله جوادی آملی در پایان با تاکید بر این که اگر واقعا اشکالی وجود دارد، باید محترمانه و با استدلال گفته شود، ابراز امیدواری کرد:  به برکت روح مطهر امام راحل و خون پاک شهدا امور کشور به بهترین وجه پیش برود.