پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

فرماندهان ارشد ارتش و سپاه در یک نما

فرماندهان حاضر در این تصویر شامل امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، امیر سیاری فرمانده نداجا، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نزسا، سردار آبرومند معاون هماهنگ‌ کننده فرماندهی کل سپاه (ردیف نشسته از راست به چپ)

عکس/ همه فرماندهان ارشد سپاه و ارتش


امیر خرم طوسی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر پوردستان فرمانده نزاجا، امیر دادرس معاون هماهنگ کننده نزاجا، امیر محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر حبیبیان رییس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار کاظمی رییس حفاظت اطلاعات سپاه، سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران (ایستاده از راست به چپ) هستند.

سلیقه مادر شهید لبنانی

نمونه ای از سلیقه مادران شهدای لبنانی برای مزار فرزندانشان

عکس/سلیقه مادر شهید لبنانی

عکس/سلیقه مادر شهید لبنانی

وحشت اسرائیل از رادارهای مدرن ایرانی

محافل امنیتی اسرائیل اعتراف کرده اند سامانه های موشکی و راداری که به تازگی از سوی نیروهای مسلح ایران رونمایی شده اند بسیار پیشرفته هستند.
"امیر بوحبوط" تحلیلگر نظامی در سایت خبری عبری "والا" در مطلبی نوشت: ایران در جنگ روانی علیه اسرائیل اقدام به رونمایی از تسلیحات نظامی بسیار پیشرفته و به روز به ویژه در زمینه موشکی و راداری می کند.
این تحلیلگر اسرائیلی اضافه کرد: ایرانی ها در سال 2011 از رادار جدید و ساخت داخلی به نام "عصر" رونمایی کرد. این رادار از مهمترین تسلیحات و ابزار مقابله با جنگ الکترونیک به شمار می رود زیرا قدرت حذف پارازیت های ضدرادارها را دارد.
براساس رسانه های ایرانی، رادار "عصر"در سال 1392 توسط نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع ایران طراحی و ساخته شده است. رادار عصر اولین رادار سه بعدی آرایه فازی ایران است که می تواند اهداف خود را در فاصله 200 کیلومتری کشف کند.
قابلیت کشف و رهگیری اهداف هوایی و سطحی، توانایی رهگیری ۱۰۰ هدف به طور همزمان، مقابله با جنگ الکترونیک و کاهش توان مصرفی از جمله ویژگی های این رادار اعلام شده است.
وی افزود: این سامانه جدید راداری می تواند اهداف را در فاصله 200 کیلومتری رصد کند. این رادار برای مقابله با اهداف هوایی از جمله موشک های کروز استفاده می شود. می توان از این سامانه در ماموریت های مختلف بهره برد.
تحلیلگر اسرائیلی ادعا کرد: روسیه این سامانه های راداری پیشرفته را به ایران داده است. در سیستم امنیتی اسرائیل به قدرت این سامانه به لحاظ فناوری، توجه نمی شد. اسرائیلی ها پیش از این عقیده داشتند مطالب منتشر شده درباره این رادار، تنها برنامه رسانه ای و تبلیغاتی است و تاثیری در قدرت تسلیحاتی و نظامی ایران ندارد اما مشخص شد این موضوع نادرست است.
به گزارش عصر ایران، این تحلیلگر اسرائیلی سپس به نقل از محافل امنیتی در تل آویو ادامه داد: در سال های اخیر ایرانی ها توانستند با وجود تحریم ها، به توسعه و تولید موشک ها و سامانه های راداری دست بزنند. ایران همچنین در 5 سال اخیر سامانه های تسلیحاتی بسیار پیشرفته ای از جمله رادارهای "عصر" را به سوریه تحویل داده است. ارتش سوریه از این رادارها برای رصد دشمنانش استفاده می کند.

جدول پخش بازی‌های جام جهانی از شبکه‌های سیما

جدول پخش بازی‌های جام جهانی از شبکه‌های سیما

مسابقات جام‌جهانی برزیل از روز بیست‌وسوم خرداد آغاز می شود. تمامی این مسابقات از شبکه‌های 3 و ورزش به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
مسابقات جام‌جهانی برزیل از روز بیست‌وسوم خرداد آغاز می شود. تمامی این مسابقات از شبکه‌های 3 و ورزش به صورت مستقیم پخش خواهد شد.


 مسابقات والیبال نیز برای علاقه‌مندان به این ورزش پخش می شود. در جداول زیر مسابقات والیبال به رنگ سبز مشخص شده است.



 
ادامه مطلب ...

سبزترین آسمان خراش دنیا (+عکس)

این آسمان خراش که در شهر گوانجو چین واقع شده است سبز ترین برج ساخته شده توسط بشر است. در هنگام طراحی قرار بود که این ساختمان تمام انرژی مورد نیازش راخودش تامین کند و انرژی مازاد را نیز به دولت چین بفروشد. این ساختمان انرژیش را از توربین های بادی که در میان آن جاسازی شده اند بدست می آورد. شکل ساختمان به گونه ایست که تمامی باد های اطراف ساختمان را به سمت ورودی های توربین در وسط برج منتقل می نماید و از آن برق تولید میکند. در حال حاضر این برج حیرت انگیز بیش از 60 درصد از میزان برق مورد نیازش را خودش تولید میکند. علاوه بر این از باد ورودی به توربین ها برای سیستم های تهویهاستفاده میگردد . ارتفاع این ساختمان 71 طبقه حدود 309 متر است.

 

الهم عجل لولیک الفرج ...

الهم عجل لولیک الفرج و احفظ قائدنا الامام خامنه ای (س) بحق الحسین ابن علی (ع)

روایت یک استاد آمریکایی از سخنرانی آیت‎الله خامنه‌ای

پنج ثانیه سخنرانی آیت‎الله خامنه‌ای، حقایق بیشتری از پنج ساعت حرف سیاست‎مداران غربی دارد.
کوین برت استاد دانشگاه آمریکایی با شرح دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب در روز مبعث نوشت: "در پنج ثانیه سخنرانی آیت‎الله خامنه‌ای، حقایق بیشتری از پنج ساعت حرف سیاست‎مداران غربی وجود دارد."  
ادامه مطلب ...

افتتاح سامانه پدافند هوایی «پیشرفته» و «محرمانه» سپاه

پدافند

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه کتابهای تاریخچه سپاه با نام «سپاه در گذر انقلاب» گفت: سپاه نهاد معتبری است که معادلات سیاسی و امنیتی را در سطح منطقه و جهان می‌تواند جابجا کند.

 

ادامه مطلب ...

میلاد عشق

بوی سیب حسینی

از آسمان خدا بوی سیب می آید . . .

به گمانم امروز حسین فاطمه (ع) به دنیا می‌آید ...

میلاد حضرت عشق بر تمامی دوستان مبارک.

خصوصیت هر یک از معصومین علیهم السّلام در بر آمدن حوائج

خصوصیت هر یک از معصومین علیهم السّلام در بر آمدن حوائج :

1-چنان که رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم و دختر گرامی او علیها السّلام و دو سبط ارجمند او علیهما السّلام را خصوصیتی در حوائج متعلّقه به تحصیل طاعت و رضوان خدای جلّ جلاله

2- و برای امیرالمؤمنین علیه السّلام اختصاص در انتقام از دشمنان و کفایت شرّ ستمکاران

3- و برای امام سجّاد علیه السّلام در جور پادشاهان و وسوسه ی شیاطین

4- و برای امام باقر و{ امام} صادق علیهما السّلام در فریاد رسی بر امر آخرت

5- و برای امام کاظم علیه السّلام در ترس از ناخوشی ها و بیماری ها و دردها

6- و برای امام رضا علیه السّلام در نجات از هول و بیم سفرهای دریاها و صحراها و بیابان ها

7- و برای امام جواد علیه السّلام در وسعت زندگی و بی نیازی از مردم

8- و برای امام هادی علیه السّلام در قضاء مستحبّات و نیکی به برادران و کامل شدن طاعات

9- و برای امام عسکری علیه السّلام در اعانت بر امر آخرت و توسل جهت رفع حوایج اخروی

10- و برای امام عصر ما و پناه ما و دادرس ما، و اَمَد و عصمت ما و روشنی چشم ما و باعث زندگی ما امام مهدی علیه السّلام در تمامی حاجات و نیازمندی ها و غیر آنها هر آنچه نام حاجت بر آن اطلاق شود، اختصاص و خصوصیتی می باشد