پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

پایان موفقیت آمیز رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت 4 +تصاویر

چهارمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت روی هوایی ارتش ظهرامروز با دستیابی به تمام اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت کامل پایان یافت .
سخنگوی رزمایش هوایی ولایت 4 افزود : در این رزمایش بزرگ که با شرکت تمام پایگاههای شکاری نیروی هوایی ارتش با محور پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس برگزار شد بار دیگر اقتدار و توانمندیهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.
امیرسرتیپ چیت فروش گفت : در چهارمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش انواع راکتها و بمبهای هوشمند هدایت شونده سبک وسنگین ، سامانه های ارتباطی مخابراتی بهینه سازی شده ، تجهیزات رزمی بومی و تولید شده یگانهای جهاد خودکفایی نیروهای مسلح و دستاوردهای جدید رزم هوایی آزمایش و تست عملیاتی شد .
وی با اشاره به تغییر شرایط آب و هوایی در روزهای پایانی رزمایش گفت : الحمدلله تمام برنامه های پروازی توسط انواع جنگنده های شکاری رهگیر ، شکاری بمب افکن ، ترابری سنگین و نیمه سنگین و پروازهای تاکتیکی گشت و شناسایی دریایی بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده و در ساعت مقرر با موفقیت به پرواز در آمدند و اهداف هوایی متحرک و نیز اهداف زمینی مورد نظر در جزایر جنوب خلیج فارس و منطقه عمومی رزمایش را بادقت مورد اصابت قرار دادند .
سخنگوی رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت 4 افزود : همزمان با برگزاری این رزمایش هوایی کارشناسان و ناظرانی از ستاد کل نیروهای مسلح ، ستاد فرماندهی ارتش و ستاد نیروی هوایی بر تمام مراحل رزمایش اعم از موج اول که مرحله شناسایی و دریافت اطلاعات رزمی و موج دوم که مرحله رزمی اصلی رزمایش بود نظارت داشتند و این روند تا پایان موج سوم رزمایش که مرحله انتقال تجهیزات و بازگشت یگانهای پروازی به پایگاههای خود است ادامه دارد .
امیرسرتیپ چیت فروش افزود : نتیجه رزمایش از آنچه که ما در اهداف کلی خود پیش بینی کرده بودیم فراتر بود و دستاوردهای ارزشمندی برای مجموعه نیروی هوایی ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت . 




 وی افزود : پیام رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش ، امنیت ، صلح و دوستی با کشورهای منطقه و اعلام آمادگی رزمی این نیرو در هر زمان و شرایطی است.
سخنگوی رزمایش هوایی ولایت 4 در پایان از سایر نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ، قرارگاه تاکتیکی رزمایش ، فرماندهان ، خلبانان پیشکسوت و جوان و کادرهای پروازی و فنی شرکت کننده در رزمایش ، ناظران ، کارشناسان و رسانه های حاضر در منطقه رزمایش که در شرایط نامتعارف آب وهوایی با صلابت و اقتدار، ماموریتهای خود را با موفقیت انجام دادند قدردانی کرد.  

  

 

 

آغاز رزمایش نیروی هوایی ارتش در بندرعباس

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به برگزاری چهارمین رزمایش فدائیان حریم ولایت در جنوب کشور با مرکزیت بندرعباس گفت: این رزمایش آفندی به مدت سه روز جهت ارتقاء سطح آمادگی و رزمی نیروی هوایی برگزار می‌شود و نمونه‌های مختلفی از همه جنگنده‌ها و یگان‌های نمونه در آن حضور دارند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران،‌ امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش فدائیان حریم ولایت 4 در جنوب کشور با مرکزیت بندرعباس اظهار داشت: رزمایش آفندی نیروی هوایی ارتش که تمرین آن از چند روز قبل آغاز شده به مدت سه روز در جنوب کشور در بندرعباس برگزار می‌شود.  
 
وی با اشاره به مشارکت چند پایگاه در این رزمایش افزود: اهداف این رزمایش ارتقاء سطح آمادگی نیروی هوایی است که براساس برنامه تنظیمی هر ساله آموزش‌ها انجام  و جهت ارتقاء رزمی در رزمایش به کار گرفته می‌شود.
 
امیر نصیرزاده گفت:‌ در طول سال برنامه‌های آموزشی رزمایش را به نمایش گذاشته و تمرین می‌کنیم و نحوه اجرای این رزمایش نیز از بابت تاکتیک ها و برنامه‌هایی که به کار می‌رود متفاوت است و تنوع زیادی دارد.  
 
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: همه نوع هواپیما و البته بخش بسیار کوچکی از توان ما به عنوان یگان‌های نمونه در این رزمایش حضور دارد و این رزمایش تک‌نیرویی و آفندی است اما سایر نیروها نیز از آن استفاده می‌کنند.  
 
وی درباره حضور جنگنده‌ها در این رزمایش ادامه داد:‌ نمونه‌های مختلفی از جنگنده‌ها در رزمایش به کار گرفته می‌شود.  
 
امیر نصیرزاده اظهار داشت: ما کلا روی رزمایش‌ها مطالعه داریم و نقاط قوت و ضعف و مسائل مختلف در رزمایش بررسی می‌شود و انشاءالله نهایتا به عنوان نتیجه رزمایش در آرشیو نیروی هوایی برای بهره‌برداری آموزشی از آن ثبت می‌شود.  
 
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش افزود: پیام رزمایش برای کشورهای منطقه صلح و دوستی و برای نیروهای مسلح خودمان افزایش آمادگی است.  
 
وی درباره استفاده از بمب و موشک در این رزمایش خاطرنشان کرد: این رزمایش به صورت "هات" (داغ و گرم، hot)  برگزار می‌شود.  
 

سامانه S200 به موشک صیاد 2 دست یافت

امیر اسماعیلی در نشست خبری:

سامانه S200 به موشک صیاد 2 دست یافت/ چندین برابر شدن قدرت توانمندی و تصمیم‌سازی در شبکه پدافند کشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: قدرت توانمندی و تصمیم‌سازی در شبکه پدافند هوایی کشور با بومی‌سازی سیستم فرماندهی و کنترل هوایی چندین برابر می‌شود.

  امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به عمومی‌سازی شبکه فرماندهی و کنترل هوایی گفت: عمومی‌سازی شبکه فرماندهی و کنترل هوایی دربرگیرنده بیش از 90 درصد پروژه بومی کنترل پیامبر اعظم است که امکان توزیع سراسری اطلاعات را به تمامی شبکه‌های دفاعی کشور می‌دهد و این امر، قدرت توانمندی و تسلیم‌سازی را در شبکه پدافند چندین برابر می‌کند.

ادامه مطلب ...

تصاویر شگفت انگیر از امواج تلفن همراه

تصاویر شگفت انگیر از امواج تلفن همراه


در صورتی که بدون آگاهی قبلی به این تصاویر نگاهی بیاندازید، آن را شبیه به تصاویر کوه‌هایی خواهید یافت که با استفاده از رنگ‌های متنوعی رنگ‌آمیزی شده‌اند.

  سطح این تصویر با استفاده از شش‌ضلعی‌هایی پوشش داده‌ شده‌اند که در هر راس آن یک آنتن تلفن‌همراه قرار گرفته است. هر کاربر درون این شش ضلعی‌ها از یک فرکانس استفاده می‌کند که با ترکیب فرکانس‌های مختلف یک رنگ واحد ایجاد می‌شود. رنگ‌های مختلف با ترکیب فرکانس‌های شش ضلعی‌های مجاور ایجاد می‌شوند. با کنار هم قراردادن تمامی این اطلاعات، تصویر فوق از شهر شیکاگو حاصل می‌شود.


ادامه مطلب ...

دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب

دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در دیدار رئیس و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، با تبیین اهمیت حیاتی مقوله فرهنگ و جایگاه شورایعالی انقلاب فرهنگی؛ ضمانت اجرای مصوبات این شورا؛ وظایف نظارتی و هدایتی دستگاهها در مقوله فرهنگ؛ ضرورت برخورد حکیمانه با پدیده‌های فرهنگی، استمرار پیشرفت علمی در دانشگاهها؛ تدوین مبانی تحول علوم انسانی، و صیانت از زبان زیبای فارسی، نکات مهمی را بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای اولین نکته سخنان خود را به موضوع اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه اختصاص دادند و با اشاره به شخصیت و سوابق فرهنگی روسای سه قوه و همچنین اکثریت اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی بعنوان دردمندان عرصه‌ی فرهنگ، گفتند: بر همین اساس از این شورا انتظار می‌رود اهتمام و تلاش بیشتری برای برجسته کردن موضوع فرهنگ در جامعه و رساندن آن به جایگاه واقعی، به خرج دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه فرهنگ و ارزشهای فرهنگی، هویت و روح یک ملت است، خاطر نشان کردند: فرهنگ، حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست بلکه اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل فرهنگ هستند.
ادامه مطلب ...

وقتی قبر مقدس حضرت رقیه(س) را نبش می‌کنند

چگونه سیّد ابراهیم دمشقى به تولیت حرم حضرت رقیه(س) رسید؟

والى تفصیل ماجرا را به سلطان عبدالحمید عثمانى نوشت ، و او هم تولیت زینبیّه و مرقد شریف رقیّه و مرقد شریف امّ کلثوم و سکینه علیهماالسلام را به سیّد واگذار نمود و فعلا هم آقاى حاج سیّد عبّاس پسر آقا سیّد مصطفى پسر سیّد ابراهیم سابق الذکر متصدّى تولیت این اماکن شریفه است.
مرحوم آیة الله حاج میرزا هاشم خراسانى (متوفّاى سال 1352 هجرى قمرى ) در منتخب التواریخ مى نویسد:

عالم جلیل ، شیخ محمّد على شامى که از جمله علما و محصّلین نجف اشرف است به حقیر فرمود: جدّ امّى بلاواسطه من، جناب آقا سیّد ابراهیم دمشقى ، که نسبش منتهى مى شود به سیّد مرتضى علم الهدى و سن شریفش از نود افزون بوده و بسیار شریف و محترم بودند، سه دختر داشتند و اولاد ذکور نداشتند.

شبى دختر بزرگ ایشان جناب رقیّه بنت الحسین علیهماالسلام را در خواب دید که فرمود به پدرت بگو به والى بگوید میان قبر و لحد من آب افتاده ، و بدن من در اذیّت است ؛ بیاید و قبر و لحد مرا تعمیر کند.  

دخترش به سیّد عرض کرد، و سیّد از ترس حضرات اهل تسنّن به خواب ترتیب اثرى نداد. شب دوّم ، دختر وسطى سیّد باز همین خواب را دید. به پدر گفت ، و او همچنان ترتیب اثرى نداد. شب سوم ، دختر کوچکتر سیّد همین خواب را دید و به پدر گفت ، ایضا ترتیب اثرى نداد. شب چهارم ، خود سیّد، مخدّره را در خواب دید که به طریق عتاب فرمودند: «چرا والى را خبردار نکردى ؟»
ادامه مطلب ...

سلام بر کوچکترین پیام رسان کربلا

آرام نازنین عمه! آرام، مبادا شامیان صدای گریه و بی تابی دختر حسین(ع) را بشنوند. این خرابه کجا و آغوش گرم و نوازش‌های مهربان بابا کجا؟
هر چه می‌خواهد دل تنگت، بگو. بابا، امشب به مهمانی دلِ بی قرارت آمده، بگو از سیلی خوردن‌ها و تازیانه‌ها و آتش خیمه‌های عصر عاشورا. بگو از درد غربت و محنت غریبی، بگو از صورت‌های نیلی و اسیری و بیابان‌های بی رحمی. بگو از بی شرمی یزیدیان و کوفیان سست پیمان و استقبال شامیان، آرام، نازنین عمه! آرام. اکنون تو، به مهمانی بابا می‌روی. سفر به سلامت!
پنجم صفر مصادف است با سالروز شهادت سه ساله امام حسین (ع)؛ امشب رقیه (ع) است و عمه، رقیه با اسیران دیگر وارد خرابه‌های شام شد، اما دیگر تاب دوری ندارد پریشان در جست و جوی پدر است. امشب رقیه(ع)است و سر بابا، امشب ملائک آسمان از غم دختر حسین (ع) در جوش و خروشند، امشب شب وداع رقیه و زینب (ع) است.
با تولد حضرت رقیه (ع) در سال ۵۷ قمری، مدینه نور دیگری گرفت و خانه کوچک امام، گرمای تازه‌ای یافت. دیری نپایید که ام اسحاق جان به جان آفرین تسلیم کرد و رقیه کوچک از نعمت مادر محروم شد. امام حسین (ع) او را در آغوش پر مهر خویش، بزرگ کرد و پیوسته به خواهرش زینب (ع) سفارش می‌فرمود که برای رقیه (ع) مادر باشد و به او محبّت کند.

آتش به جان گلکسی اس 4 افتاد

گزارش شده که یک دستگاه گوشی Galaxy S4 سامسونگ هنگامی که در حال شارژ بوده آتش گرفته است.

به تازگی ویدیویی روی یوتیوب منتشر شده که یک دستگاه گوشی Galaxy S4 سامسونگ را در حال آتش گرفتن از محل پورت شارژر نشان می‌دهد.
دارنده گوشی از بوی سوختگی متوجه آتش گرفتن گوشی خود شده و بلافاصله اقدام به جدا کردن گوشی از منبع الکتریسیته کرده است.
وی پس از آتش گرفتن گوشی خود با شرکت سامسونگ تماس گرفته و از مشکل پیش آمده خبر داده است.
سپس دارنده این گوشی اقدام به انتشار ویدیو از آتش گرفتن Galaxy S4 کرده و سامسونگ درصدد برآمده تا به وی حق‌السکوت بپردازد.
بر این اساس دفتر سامسونگ به وی اعلام کرده که در صورتی که ویدیوی منتشر شده روی یوتیوب را حذف کند، گوشی سوخته را تعویض خواهد کرد.
اما ظاهرا وی اقدام به حذف ویدیو نکرده و ویدیو جدیدی از این موضوع منتشر کرده است.
به گفته دارنده این گوشی، Galaxy S4 هنوز هم تحت گارانتی و خدمات پس از فروش این شرکت قرار دارد و می‌تواند دستگاه خود را تعویض کند.

هشدار جدی به کاربران اپل

اوباما حتی از جاسوسی علیه خودش هم می‌ترسد / شرکت اپل بازوی اجرایی جاسوسی تلفنی آمریکا

رئیس جمهور آمریکا به دلایل امنیتی اجازه ندارد از تلفن‌های هوشمند شرکت اپل، یعنی آیفون استفاده کند، اما از تبلت این شرکت یعنی آی‌پد استفاده می‌کند.

   


افشای برنامه‌های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا(NSA) توسط "ادوارد اسنودن" پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان سیا، که در ماه ژوئن سال جاری میلادی از بسیاری کشورها و مقامات جهان پرده برداشت، واکنش‌های بسیاری را در سراسر جهان برانگیخت.


این جاسوسی‌ها که بر اساس اسنادی که ادوارد اسنودن در اختیار روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گذاشته است، در قالب برنامه وسیعی تحت عنوان "پریزم (PRISM) " از مردم سراسر جهان بویژه اروپا انجام شده است، حاکی از منبع بی‌پایان تناقضات قانونی داخلی کشور آمریکا و قوانین بین‌المللی است 
ادامه مطلب ...

اویاما اجازه استفاده از آبفن را ندارد

باراک اوباما گفته است که اجازه استفاده از آیفون را به دلایل امنیتی ندارد. 

رییس جمهور آمریکا که در جریان یک سخنرانی با گروهی از جوانان درباره قانون بهداشت صحبت می‌کرد گفت: من به دلایل امنیتی نمی‌توانم آیفون داشته باشم. 

وی اضافه کرد که دخترش ساشا و مالیا آیفون دارند و عاشق آیفون‌هایشان هستند.

رییس جمهور آمریکا در حالی اجازه استفاده از آیفون را به دلایل امنیتی ندارد که سیستم عامل iOS به طور عمومی از امن ترین سیستم‌های عامل موبایل به شمار می‌رود. در عین حال به نظر می‌رسد این گوشی از نظر امنیتی برای استفاده ریاست جمهوری آمریکا مناسب تشخیص داده نشده است. 

هم اکنون باراک اوباما از نوعی تلفن همراه دستکاری شده بلک بری که توسط سرویس مخفی تایید شده استفاده می‌کند.