پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

یوم الله 22 بهمن مبارک باد.

آن زمان که دشمن به جانمان حمله کرد، شهدا ما را شرمنده کردند.


نکند این روزها که دشمن به نان مان حمله کرده، شرمنده شهدا شویم





پیامبر اعظم محمد مصطفی(ص)؛ منادی وحدت و اتحاد مسلمین.

پیامبر اعظم محمد مصطفی(ص)؛ منادی وحدت و اتحاد مسلمین

 

هفدهم ربیع الاول سالروز طلوع نور ختم نبوت حضرت محمد مصطفی(ص) است.پیامبری که در راه خدا و گسترش دین مقدس اسلام تمام هستی خود را فدا نمود و از پست ترین مردمان امتی یگانه و نمونه ساخت و با تعالیمی بی مانند و جامع ترین و کاملترین و سازنده ترین برنامه انسان ساز هدایت و سعادت و تعالی و تکامل و نیل به بالاترین درجات انسانیت و قرب به آستان مقدس ربوبیت را برای بشریت به ارمغان آورد.

میلاد مسعود این بزرگترین شخصیت عالم هستی را به فرزند برومند و تحقق بخش برنامه آسمانی اش در سراسر گیتی حضرت مهدی(عج) و مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران و مسلمین و آزادمردان تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال خواهانیم زمینه تحقق حاکمیت الهی به دست پرقدرت و الهی حضرت صاحب الزمان(عج) آماده گردد.

ما در این نوشتار برآنیم تا با برکت از این ایام مبارک وحدت که مصادف با دو طلوع بزرگ یکی خورشید نبوت و دیگر ششمین کوکب امامت است دریابیم که عامل وحدت مسلمین جهان چه می تواند باشد .

ببینیم آیا وحدتی که قیصرهای تاریخ ،کسراهای روزگار که بر اساس قدرت ارائه می دادند و یا وحدتی که ملیون در تاریخ حکومت ها بر اساس ملیت و آب و خاک ابراز می داشتند می تواند برای نجات و سعادت بشر کارآمد باشد یا نه.

 

ادامه مطلب ...

جهان تا 60 سال دیگر و ج.ا ایران تا 170 سال دیگر نفت دارد.

منابع تجدید پذیر همچون نیروی خورشید و باد، سریع‌تر از هر منبع دیگر انرژی رشد می‌کنند، اما تنها دستاورد کنونی‌شان، کاهش بسیار اندک در مصرف سوخت فسیلی بوده است. نیازجمعیت روزافزون جهان به انرژی با نرخی سرسام‌آور افزایش می‌یابد و ابعاد این چالش تنها در مسیر افزایشی گام خواهد برداشت. بررسی روند گرایش جهانی و منطقه‌ای انرژی نشان می‌دهد که حتی با عملکرد تهاجمی برای کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از گسترش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، سوخت‌های فسیلی حالاحالاها در زندگی روزمره ما نقش خواهند داشت.
برای مشاهده اینفوگرافیک در ابعاد
بزرگ

ادامه مطلب ...

موشک های ایرانی با کلاهک اختصاصی به سمت دشمن میروند..

خانواده موشک های بالستیک ایرانی که بیشترین تعداد آنها را نمونه های گوناگون شهاب


تشکیل می دهند از انواع این سرجنگی ها بهره مند هستند که هر یک مربوط به عملیات


خاصی است. از اینرو در این گزارش بیشتر به بررسی کلاهک های جنگی موشک های


بالستیک از نسل شهاب می پردازیم.

موشک های نظامی ساخته شده اند تا مواد منفجره را به محل هدف برسانند و پس از اصابت، با انفجار حاصله آن را از بین ببرند. این محموله در بخشی از موشک که اصطلاحاً به آن سر جنگی(کلاهک جنگیWarhead-) گفته می شود قرار می گیرد. در موشک های بالستیک قدیمی و برخی از موشک های بالستیک فعلی، سر جنگی ثابت است یعنی موشک در مرحله نهایی حرکت، به همراه کل بدنه خود به سمت زمین می آید. در حالی که در موشک های جدید، سرجنگی جدا شونده است بدین معنی که بخش مربوط به محموله انفجاری پس از مرحله اوجگیری از موشک جدا شده و به سمت زمین حرکت می کند.

ادامه مطلب ...