پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

برنامه مراسم عزاداری محرم در حضور رهبر انقلاب

برنامه مراسم عزاداری محرم در حضور رهبر انقلاب

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، امسال نیز همچون سال‌های گذشته مجلس عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
به گزارش KHAMENEI.IR، این مراسم از هفتم تا یازدهم محرم (۱۴۳۵ ه. ق) برابر با دوشنبه ۹۲/۸/۲۰ تا جمعه ۹۲/۸/۲۴، به مدت ۵ شب، همراه با اقامه‌ی نماز جماعت مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) واقع در خیابان فلسطین، تقاطع خیابان آذربایجان برگزار می‌شود. همچنین هر شب قبل از اقامه‌ی نماز مغرب و عشاء، احکام شرعی توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان می‌شود.
از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت فرمایند.
برنامه‌ی این مراسم به شرح زیر است:

ایام مراسمتاریخقبل از منبرسخنرانعزاداری
شب اول دوشنبه ۷ محرم
۹۲/۸/۲۰

قاری: سعیدیان
مداح: احمد چینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی آقای مهدی سلحشور
شب دوم سه‌شنبه ۸ محرم
۹۲/۸/۲۱

آقای نورائی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمیآقای محمود کریمی
شب سوم چهارشنبه ۹ محرم
۹۲/۸/۲۲
آقای بهتاشحجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیانآقای سعید حدادیان
شب چهارم پنج‌شنبه ۱۰ محرم
۹۲/۸/۲۳
آقای سماواتیحجت‌الاسلام‌والمسلمین عالی آقای مرتضی طاهری
شب پنجم جمعه ۱۱ محرم
۹۲/۸/۲۴

آقای سادات رضوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی آقای محمدرضا طاهری

هشدار مایکروسافت: سونامی ویندوز XP در راه است

فریب این آسمان آبی را نخورید

                                                    

مایکروسافت از ۱۸ آوریل سال ۲۰۱۴ به پشتیبانی خود از XP خاتمه میدهد

دارندگان ویندوز XP هشدار مایکروسافت را جدی بگیرید. سونامی ویندوز XP در راه است.

Tim Rains یک مدیر ارشد مایکروسافت هفته پیش در مطلبی اعلام کرد این شرکت از ۱۸ آوریل ۲۰۱۴ به پشتیبانی از ویندوز ایکس پی خاتمه میدهد و این بدان معنی است که هیچ حفره امنیتی را در این سیستم عامل برطرف نخواهد کرد. یه این ترتیب می‌توان زمان مرگ این سیستم عامل را ۱۸ آوریل سال آینده اعلام کرد.

البته اینکه یک سیستم عامل از نوع ویندوز ایکس پی ابتدای تولد تا زمان مرگ باید به شرکت تولید کننده اش وابسته باشد و مشکلات امنیتی اش را حل کند جای سوال دارد اما شاید خوب باشد کسانی که هنوز دارند از ویندوز محبوب ایکس پی استفاده می‌کنند به این نکته توجه کنند که تا زمانی که مایکروسافت از سیستم عامل پشتیبانی میکرد وضعیت این بود پس اگر این شرکت به پشتیبانی خود خاتمه دهد دیگر حدس بزنید چه اتفاقی در راه است. خصوصا اینکه مدیر ارشد این شرکت هم هشدار سونامی بدهد. 

به هر حال خوب است توصیه‌های امنیتی مایکروسافت را جدی بگیرید اینها خودشان مهندس این سیستم هستند. 

وطن امروز: اندروید، Wechat و فیس‌بوک عامل اصلی طلاق در ایران

به دنبال سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد درباره بازگشایی فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی برخی رسانه‌ها به مخالفت با آن گزارشها یا نقدهایی را منتشر کرده‌اند. وطن امروز یکی از آنهاست که اندروید، Wechat و فیس‌بوک را عامل افزایش طلاق در ایران ذکر کرده است. متن این گزارش را بخوانید :

 

: آمارها نشان می دهد استفاده از تکنولوژی های جدید باعث تغییر فرهنگ و تعارض در زندگی و سردی روابط همسران و طلاق های بیشماری شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «وطن آنلاین»؛ با ورود ماهواره، اینترنت و موبایل به زندگی مردم؛ فاصله ها بین افراد بیشتر شد و از سویی کارکرد های غیر فرهنگی این وسایل بر زندگی های مشترک از جمله فاصله بین زوجین را حاصل کرد؛ اتفاقی که کمتر بدان توجه شد و امروز شاهد هستیم طلاق های بسیاری بواسطه این امر در حال وقوع است.

ورود نکسوس 5 به بازار

نکسوس 5 به همراه نکسوس 7 روی اپراتور تی موبایل از 20 نوامبر عرضه خواهد شد.

 

گوشی هوشمند نکسوس 5 گوگل از زمان رونمایی در روزهای گذشته موضوع بحث اکثر محافل حوزه فن‌آوری بوده است.

همانگونه انتظار می‌رفت فروش این گوشی ظرف چند دقیقه پس از رونمایی در پلی استور مورد توجه واقع شد.

ساکنان آمریکا همچنین می‌توانند پرچمدار جدید گوگل را از بیستم نوامبر از اپراتور تی موبایل دریافت کنند.

براساس اطلاعات اولیه منتشر شده نکسوس 5 به همراه نکسوس 7 روی اپراتور تی موبایل از 20 نوامبر عرضه خواهد شد.

چرا شبکه های ماهواره ای را نباید ببینیم؟

خیلی ها براشون سؤال پیش میاد که چرا این همه تبلیغات بر علیه شبکه های ماهواره ای زیاد هست. معبر سایبری فندرسک هم با آیه های قرآن ثابت می کند که چه چیزی پشت این شبکه های ماهواره ای نهفته است.

أَمْ أَنَا خَیْرٌ مِّنْ هَٰذَا الَّذِی هُوَ مَهِینٌ وَلَا یَکَادُ یُبِینُ. فَلَوْلَا أُلْقِیَ عَلَیْهِ أَسْوِرَةٌ مِّن ذَهَبٍ أَوْ جَاءَ مَعَهُ الْمَلَائِکَةُ مُقْتَرِنِینَ.
(فرعون خطاب به قومش) مگر نه این است که من از این مردی که از خانواده و طبقه پستی است و هرگز نمی‌تواند فصیح سخن بگوید برترم؟ (اگر راست می‌گوید) چرا دستبندهای طلا به او داده نشده، یا اینکه چرا فرشتگان دوشادوش او نیامده‌اند (تا گفتارش را تأیید کنند)؟! (زخرف 52/53)

طبق همین آیه از قرآن به راحتی در میابیم فرعون برای اینکه مردم قوم خود را در جهل نگاه دارد و بر ایشان حکومت کند خود را طبقه بالای جامعه می پندارد و آنان را مردمی پست و از طبقه پایین و به مردم پوچ بودن و بی ارزش بودنشان را تلقین می کند. وقتی نگاهی به نحوه شکل گیری بعضی از حکومت ها می اندازیم به راحتی در میابیم این حکومت ها برای اینکه به پیروزی دستیابند ابتدا افکار خودشان را در نزد مردم ترویج می دهند و بعد از اینکه مردم فهمیدند بسیار پوچ و بی ارزش بوده و نیاز به حکومتی دارند که از آنها بالاتر باشد بر آنان حکومت می کنند.

چرا شبکه های ماهواره ای را نباید ببینیم؟

در بحث شبکه های ماهواره نیز همین موضوع را به راحتی می بینیم. به طور مثال در شبکه بهائی (همجنسگراها) من و تو سبک زندگی غربی ترویج داده می شود.

 

زیارت عاشورا، کلید گشایش مشکلات

زیارت عاشورا، کلید گشایش مشکلات

زیارت عاشورا

حسین (ع) سرور و سالار شهیدان و بهترین آرامش‌دهنده و شفاعت کننده است، و البته قرائت زیارت عاشورا، راهی برای نزدیکی به سیدالشهدا (ع)، تعجیل در دعاها و حاجات خیر و گشایش مشکلات است.


قرائت زیارت عاشورا، مهم‌ترین آیین ماه محرم‌الحرام است و ما شیعیان با خواندن این زیارت به سرور و سالار شهیدان سلام می‌دهیم و از شالوده ستم و ظلم بر آن عزیز، بیزاری می‌جوییم.

برپایی زیارت عاشورا در محرم

در ماه‌های محرم و صفر، برگزاری زیارت عاشورا در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مجالس عزای امام حسین (ع) به یک سنت تبدیل شده است، هر چند که در سایر ایام سال برگزاری زیارت عاشورا رونق دارد، اما در ماه عزای سالار شهیدان، بیشتر است.

وقتی آبروی حسین (ع) واسطه آبرومندی ما می‌شود، آن گاه که وضو می‌سازی و با نیت پاک و دلی پر از حاجت رو به قبله می‌نشینی و زیارت شریف عاشورا را آغاز می‌کنی و به حسین (ع) سلام می‌دهی السلام علیک یا اباعبدالله ... لحظاتی خود را جدای از دنیا و تعلقاتش احساس می‌کنی.

آن‌جا که در زیارت عاشورا لعن می‌فرستی بر مردمی که شالوده ستم و بیدادگری را بر خاندان رسول‌الله (ص) ریختند، قلب انسان سنگین می‌شود از این همه قساوت، سنگ‌دلی و بی‌رحمی.

آن لحظه که در زیارت عاشورا زمزمه می‌کنی، خدایا؛ قرار ده مرا نزد خودت آبرومند به وسیله حسین (ع)، احساس می‌کنی، خداوند نگاهی دیگر به تو دارد به واسطه آبروی نور دیده دخت عزیز و بزرگوار رسول الله (ص).

و آن‌گاه که در پایان زیارت عاشورا به پروردگار عزیز می‌گویی، خدایا روزیم گردان شفاعت حسین (ع) را در روز ورود به صحرای قیامت و ثابت بگذار گام راستیم را در نزد خودت با حسین (ع) و یاران حسین‌(ع)، انگار رها می‌شوی از تمام دغدغه‌ها و دشواری‌های این روزگار.

حسین (ع) یعنی عشق

حسین (ع) زیباترین واژه هستی است، حسین (ع)

غلط آمریکایی

سلام ، آقا دیدی تو جمع بچه ها یکی از همه زرنگ تر و تیز تره ، کارهاشو به موقع انجام میده و هیچ نقطه ضعفی نداره ، دوست داره مستقل باشه ، خوش فکره و خلاق ، اصلا با بقیه فرق داره و همه مامان و باباها دوست دارند همچین بچه ای داشته باشند و اون رو برای بچه هاشون مثال می زنند و کارها و روش های بچه های خودشون رو با اون شاخ شمشاد می سنجند. حالا فکر کنید که قلدر محله که همه بچه ها گوش بفرمان و حلقه به گوش اونند و راه به راه براش پول و غذا و ... میارند ، از راه برسه و ببینه یه همچین بچه ای داخل محله وجود داره و از اون اطاعت نمی کنه. هر کاریش میکنه از تهدید ، تشویق ، تطمیع ، تحریم و ... ولی بچه ی قصه ی ما هیچ جوره راه نمی یاد و تازه تو چشای قلدر محله با اقتدار نگاه می کنه و میگه : من قبولت ندارم...

قلدر محله ما که خیلی ناراحته و کم آورده ، میزنه به سیم آخر و میگه : اگر به حرف هام گوش نکنی اینقدر می زنمت که بمیری به قول اوباما همه گزینه ها روی میز من هست...

و بچه قصه ما با اقتدار می گه : اینقدر نگو همه گزینه ها...همه گزینه ها ، اصلا می خوام ببینم اگر همه گزینه هات روی میزت باشه مثلا چه غلطی می خوایی بکنی ؟!!

و قلدر محله ما کم بیاره و می بینه نخیر این طرف نه ضعفی داره ، نه هیچ جوره راه میاد و سرش رو می ندازه پایین و راهش رو می کشه و می ره. در حالی که بچه های دیگه ی محله هم کم کم پچ پچ کنان صداهاشون رو می برند بالا و قلدر محلمون رو مسخره می کنند...

اهای آمریکا با اون همه ادعا ، جدا ۳۵ ساله که هر بلایی که می تونستی سرمون اوردی و ما هم مقاومت کردیم ولی بازم تهدید به گزینه حمله نظامی می کنی. با توجه به مشکلات مالی شدید ، نارضایتی مردمت ، تهدید شدن در همه دنیا ، حمایت مردم ایران از نظامشون و هزار دلیل دیگه :

می خوام ببینم اگر همه گزینه ها هم روی میز باشه اونوقت مثلا چه غلطی می خوایی بکنی ؟!!

دستپاچگی رژیم صهیونیستی

 وزارت خارجه رژیم اسرائیل سفرا و دیپلمات‌های خود در حوزه رسانه‌ای و تبلیغاتی را مکلف به ارتباط فشرده با مسئولان و سردبیران و به خصوص خبرنگاران و تحلیلگران متخصص امور ایران و پیگیر مذاکرات هسته‌‌ای بین ایران و غرب کرده‌‌اند.

، برخی گزارش‌های واصله از منابع مطلع حکایت از تحرکات بیشتر اسرائیلی‌ها برای تداوم فضاسازی تخریبی در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در ژنو دارد.

در این ملاقات‌های حضوری و تماس‌های تلفنی اسرائیلی‌ها تلاش دارند تا با استناد به مفاد مذاکرات واقعی بعد از مذاکرات دور قبل بین برخی اعضای کشورهای غربی شرکت‌کننده در مذاکرات، در عین حال مطالب کذبی را به رسانه‌ها درز بدهند که با فضای واقعی مذاکرات و جهت‌گیری و رویکرد کلی حاکم بر جلسات مذاکرات کاملا مغایر است

ادامه مطلب ...