پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

آخرین دست نوشته شهید چمران در راه شهادت

آخرین دست نوشته شهید چمران !

آخرین دست نوشته شهید چمران در حالی نگاشته شد که ایشان در حال حرکت با اتومبیل از سوسنگرد به سمت دهلاویه بودند، مهندس مهدی چمران، برادر ایشان، در این خصوص می‌گوید:« گویی به او الهام شده بود که شهید می‌شود، زیرا در این نوشته رقص مرگ را که همان شهادت سرخ است زیبا تشبیه نموده است.»  

 وی در ادامه می‌افزاید: « این دست نوشته در حالی پایان یافت، که به دهلاویه رسید. دست نوشته‌اش همراه با یک قرآن و خودکار به من تحویل شد و پیراهنش را که تکه‌تکه شده بود، بچه‌ها متبرکاً از آن خود نمودند. »

در این لحظات آخر عمر آبروی مرا حفظ کنید.

شما سالهای داراز به من خدمت‌ها کرده‌اید، از شما آرزو می‌کنم که این آخرین لحظه را به بهترین وجه ادا کنید.

ای پاهای من

سریع و توانا باشید

ای دستهای من

قوی و دقیق باشید

ای چشمان من

تیزبین و هوشیار باشید

ای قلب من

این لحظات آخرین را تحمل کن

ای نفس

مرا ضعیف و ذلیل مگذار، تا چند لحظه بیشتر با قدرت و اراده صبور و توانا باش. به شما قول می‌دهم که پس از چند لحظه همه شما در استراحتی عمیق و ابدی، آرامش خود را برای همیشه بیابید و تلافی این عمر خسته کننده و این لحظات سنگین و سخت را دریافت کنید.

من، چند لحظه بعد به شما آرامش می‌دهم. آرامش ابدی - دیگر شما را زحمت نخواهم داد، دیگر شب و روز شما را استثمار نخواهم کرد، دیگر فشار عالم و شکنجه روزگار را بر شما تحمیل نخواهم کرد، دیگر به شما بی‌خوابی نخواهم داد و شما دیگر از خستگی فریاد نخواهید کرد. از درد و شکنجه، ضجه نخواهید کرد. 

آرام و آسوده برای همیشه در بستر نرم خاک آسوده خواهید بود اما این لحظات لقاء پروردگار، لحظات رقص من در برابر مرگ باید زیبا باشد.

درباره شهید بابایی ...

روش شهید بابایی برای فرار از گناه

فرار از گناه : 

یکی از هم دوره ای های شهید بابایی در آمریکا می گفت : توی آمریکا دوره ی خلبانی می دیدیم . یک روز روی بولتن خبری پایگاه ( ریس ) مطلبی نوشته بود که نظر همه را جلب کرده بود . مطلب این بود : « دانشجو بابایی ساعت 2 بعد از نیمه شب می دَوَد تا شیطان را زا خود دور کند ! » تا این مطلب را خواندم ، رفتم سراغ عباس و گفتم : « عباس قضیه چیه ؟! » اولش نمی خواست حرفی بزند ؛ بعد از چند لحظه ، آرام سرش را بالا آورد و گفت : « چند شب پیش بدخواب شده بودم ، رفتم میدون چمن تا کمی بدوم. کُلُنِل باکستر و زنش منو دیدند. از شب نشینی می آمدند . کلنل به من گفت : این وقت شب برا چی می دوی ؟ بهش گفتم : دارم ورزش می کنم. گفت : راستشو بگو . گفتم : راستش محیط خوابگاه خیلی آلوده هست ، شیطون آدمو بدجوری اذیت می کنه ، اگه آدم حواسشو جمع نکنه به کناه می افته . بعدشم بهش گفتم : می دونی ! دین ما برای این طور وقتا - که گناه آدم را وسوسه می کنه – توصیه کرده که عمل سخت انجام بدید. »

گوهر پاک بیاید که شود قابل فیض .... // ورنه هر سنگ و گلی لؤلؤ و مرجان نشود.

تجلیل از خانواده نخستین خلبان شهید دفاع مقدس

تجلیل از خانواده نخستین خلبان شهید دفاع مقدس

از خانواده نخستین خلبان شهید عملیات برون ‌مرزی هشت سال جنگ تحمیلی در هفته دفاع مقدس تجلیل خواهد شد. 

حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید تهران با اعلام این خبر گفت:‌ قرار است در هفته دفاع مقدس از خانواده سرلشکر خلبان شهید جاویدالاثر «محمد صالحی» به عنوان نخستین شهید عملیات برون‌مرزی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تجلیل شود.

شهید «محمد صالحی»‌ در روز 31 شهریور 1359 از پایگاه هوایی همدان برای پاسخ دادن به تجاوز دشمن، طی عملیات بمباران «شعیبیه و کوت» به عراق اعزام شد. او در حالی برای دفاع از میهن اسلامی رفت که یک دختر دو ساله داشت و با گذشت 32 سال، هنوز خبری از وی به دست مسئولان و خانواده‌اش نرسیده است.

دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس گرامی باد.  

 

   

  هفته دفاع مقدس گرامی باد. 

 

نمایش جدیدترین سامانه پدافندهوایی سپاه بانام«رعد»برای اولین بار

لحظاتی پیش در رژه ۳۱ شهریور صورت گرفت نمایش جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه با نام «رعد» برای اولین بار:

جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران دقایقی پیش در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمد.

خبرگزاری فارس: نمایش جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه با نام «رعد» برای اولین بار

دقایقی پیش همزمان با رژه بزرگ نیروهای مسلح که با حضور رئیس جمهور در جوار حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی در حال برگزاری است جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران با نام رعد به نمایش درآمد. این سامانه پدافندی مجهز به موشک‌های طائر2 می‌تواند اهداف را در فاصله 50کیلومتری و در ارتفاع 75هزار پا مورد هدف قرار دهد. این سامانه چه در داخل طراحی و تولید شده است پیشرفته‌تر از نوع شرقی آن یعنی سامانه بوک است.

تولید و به کارگیری این سامانه می‌تواند توان پدافندی کشور را در بخش‌های مختلفی ارتقاء داده و کامل کند.

ایران یگان های آمریکا و متحدانش در مانور خلیج فارس را رصدمیکند

 فرمانده منطقه یکم دریایی تاکید کرد:  12862.jpg

نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران  اشراف کامل اطلاعاتی  بر تحرکات منطقه دارد وتمامی یگان های امریکا و متحدانش در مانور دریایی توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رصد  می‌شود.  امیر دریادار دوم حسین آزاد درجمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که ایران بزرگترین تامین کننده امنیت منطقه خلیج فارس  و تنگه هرمز است، گفت:نیروی دریایی  جمهوری اسلامی ایران با اقتدار مدیریت و کنترل  کامل منطقه را در اختیار دارد.

ادامه مطلب ...

رییس‌جمهور:نیروهای مسلح ایران از حقوق اساسی ملت‌ها صیانت می‌کنند

رییس‌جمهور نیروهای مسلح کشورمان را افرادی مومن و نیک‌اندیش خواند که به دنبال تحقق آرمان‌های الهی و استقرار عدالت در جهان هستند.

 محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (جمعه )در مراسم رژه نیروهای مسلح کشورمان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت:‌ بدون تردید دفاع مقدس ما دفاع از یک ملت و حتی یک مکتب به تنهایی نبود، بلکه حادثه‌ای بزرگ در صحنه عالم و یک تجربه گرانقدر برای همه بشریت جهت ادامه راه بود.

ادامه مطلب ...

شمارش معکوس برای رژیم غاصب صهیونیستی...

ایده صهیونیسم چه می دانید؟ خاستگاه صهیونیسم کجا و روند تکامل آن چگونه بوده است؟ چگونه طی یک قرن صهیونیست ها نفوذی غیرقابل وصف در جهان پیدا کرده اند؟ چرا صهیونیسم خطری برای تمام بشریت است؟ از فعالیت های ضد بشری صهیونیست ها چقدر اطلاع دارید؟ با گزارش زیرهمراه شوید…

ادامه مطلب ...

ارتش مومن

یکی از کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر یک کیف حاوی 500 میلیون ریال وجه نقد را به صاحبش بازگرداند. کارمند احمد سینایی جمعی یگان مهندسی تاسیسات دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : هفته گذشته در مسیر منزل به محل کار یک کیف حاوی 500 میلیون ریال وجه نقد ، چند کارت عابر بانک به همراه رمز، دسته چک و ... را پیدا کرده و پس از تلاش فراوان صاحب اصلی آن را یافته و به وی تحویل دادم. این فرد شریف در پاسخ به این سئوال که چرا پول ها را برنداشته است تصریح کرد: ما به اعتقاداتمان پایبندیم و معتقدیم که رزق و روزی را بایستی از جانب خداوند گرفت و به همین سبب بی هیچ چشم داشتی، آدرس صاحب کیف را پیدا کرده و بدون دریافت پاداش به او تحویل دادم. گفتنی است ، صاحب کیف شخصی به نام روح ا... بالی از کارمندان اداره گاز چالوس - نوشهر بوده است.

تولید جنگنده های اف۱۵ در ایران آغاز شد.

یک روزنامه لبنانی طی گزارشی از تولید جنگنده "اف۱۵" در ایران خبر داد و نوشت که "واشنگتن از دستیابی تهران به این فناوری حیرت‌زده شده‌اند.


در این گزارش آمده است که، "آمریکایی‌ها این روزها خواب راحت ندارند، چرا که ایرانی‌ها هر روز قدرت و توان موشکی خود را به نمایش می‌گذارند

این روزنامه گزارش داده، ایران به فناوری ساخت کلاس جدیدی از جنگنده‌های پیشرفته دست یافته و جنگنده اف۱۵ تولید کرده است. "واشنگتن از اقدام ایران در ساخت هواپیماهای «اف ۱۵» آن هم به تعداد زیاد بسیار متعجب شده است."

ادامه مطلب ...