پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه
پاسارگاد 91

پاسارگاد 91

بصیرت افزایی سیاسی ، نظامی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی و درج اخبار مهم روزانه

چگونه یک کامپیوتر به ابزار جاسوسی آلوده می شود؟

ابزار جاسوسی را نیز به عنوان بخشی از روال استاندارد نصب خود روی سیستم شما نصب می­کنند. اگر شما در هنگام نصب یک برنامه فهرست اجزای آن را به دقت مطالعه نکنید، ممکن است متوجه نشوید که چیزی بیش از یک برنامه به اشتراک گذاری فایلها نصب کرده اید. این موضوع به خصوص در مورد برنامه های رایگان بیشتر صدق می­کند.

§         دانلود از وب 

 این مساله زمانی رخ می­دهد که یک وب سایت یا یک پنجره pop-up سعی می­کند به طور خودکار یک ابزار جاسوسی را روی سیستم شما دانلود و نصب نماید. تنها هشداری که ممکن است شما در این مورد دریافت کنید، پیغام استاندارد مرورگر شماست که نام نرم افزار را به شما می­گوید و در مورد نصب آن از دریافت نخواهید کرد.

§         افزونه های مرورگر 

 بخش­هایی از نرم افزار وجود دارند که افزونه هایی ( add-on ) مانند نوار ابزار یا جعبه جستجو را به مرورگر وب شما اضافه می­کنند. برخی اوقات این افزونه ها واقعا همان کاری را که ادعا می­کنند انجام می­دهند، ولی عناصر جاسوسی را نیز به همراه خود دارند. برخی اوقات نیز اساسا و صرفا یک ابزار جاسوسی هستند.

§         جاسوسی در قالب ضد ابزار جاسوسی 

این نوع نرم افزارها در حقیقت ابزار جاسوسی هستند، اما سعی می­کنند شما را قانع کنند که نرم افزاری ضد ابزار جاسوسی هستند و قصد دارند ابزارهای جاسوسی نصب شده روی سیستم شما را حذف نمایند. اگر شما فریب خورده و به چنین نرم افزاری مجوز اجرا دهید، با دست خود سیستم را آلوده کرده اید.

نظرات 1 + ارسال نظر
باران بصیرت2 سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:49 ب.ظ

مرسی از مالب فشنگتون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.